افتتاح «بام شهر» قزوین در جوار مزار شهدای گمنام
کد خبر: 4091700
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

افتتاح «بام شهر» قزوین در جوار مزار شهدای گمنام

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین گفت: بام شهر قزوین متناسب با نیازهای شهروندان قزوینی احداث‌ شده و با قرار گرفتن در موقعیت بسیار زیبا و مشرف‌ به شهر و داشتن جاده اختصاصی نورالشهدا و در جوار مزار ۸ شهید گمنام از جاذبه توریستی ویژه‌ای برخوردار است.

بام شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، داوود میراشه، مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین، در آئین افتتاح پروژه بام شهر قزوین که پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته وحدت در بوستان ملی باراجین برگزار شد، اظهار کرد: بام شهر پروژه‌ای بزرگ و مردم محور است که بهره‌برداری از آن فرصت توسعه شهر در حوزه گردشگری و همچنین رفع نیازهای فراغتی شهروندان را به همراه دارد.

وی گفت: بام شهر، دارای پیوست زیست‌محیطی است که در مساحت ۱۷ هزار مترمربع طرح‌ریزی‌شده و برای آماده‌سازی آن مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این پروژه در سال ۱۳۹۹ آغاز و امروز بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین افزود: این پروژه باهدف افزایش پتانسیل جذب گردشگر، ایجاد منظر ویژه شهری، تقویت تعاملات اجتماعی با ۲۱ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی و ۱۰ هزار مترمکعب بسترسازی و کف سازی، ۱۵ عدد آلاچیق به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این پروژه کاربردی، دارای فضای سبز و مبلمان شهری استانداردی است که بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه متناسب با نیازهای شهروندان قزوینی احداث‌شده و با قرار گرفتن در موقعیت بسیار زیبا و مشرف‌به شهر و داشتن جاده اختصاصی نورالشهدا و در جوار مزار ۸ شهید گمنام از جاذبه توریستی ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام
captcha