برگزاری اولین جشنواره قرآنی و هنری شهید آوینی در قزوین
کد خبر: 4104381
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

برگزاری اولین جشنواره قرآنی و هنری شهید آوینی در قزوین

مدیر اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) از برگزاری اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی در قزوین خبر داد.

پوستر جشنواره قرآنی شهید آوینیحسین فاطمی‌پور، مدیر اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، گفت: این جشنواره به‌منظور ارائه تصویری درست و کامل از فضای قرآنی و دینی دانشگاه‌، قدرشناسی از فعالان دانشجو و معرفی آثار برجسته خلق شده آنان برای اولین بار در قزوین برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از این جشنواره ترغیب دانشگاهیان به مشارکت جدی‌تر در فضای معنوی دانشگاه است که در جهت توسعه کمی و کیفی اندیشه دینی در آموزش عالی کشور و ترویج هنر صیقل‌دهنده‌ اسلام ناب‌ محمدی و مورد قبول قرآن در ۲ مرحله‌ دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود.

فاطمی‌پور در تشریح محورهای جشنواره بیان کرد: بخش‌های قرآنی، فرهنگی‌معارفی و هنر و فناوری سه بخشی است که دانشجویان می‌توانند با ثبت‌نام در هر یک از آنها در این جشنواره شرکت کنند.

وی ضمن بیان اینکه ۲ بخش قرآن و فرهنگی‌ معارفی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه است گفت: این دانشجویان می‌توانند در رشته‌های قرائت، ترتیل و اذانِ بخش قرآنی و رشته‌های احکام، اخلاق و اعتقاداتِ بخش معارفی با هم به رقابت بپردازند.

فاطمی‌پور اظهار کرد: خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی، عکاسی، فیلم کوتاه، تولید اپلیکیشن و نرم‌‌افزار در حوزه ایثار و شهادت؛ رشته‌های زیرشاخه‌ بخش هنر و فناوری است که علاوه بر دانشجویان شاهد و ایثارگر سایر دانشجویان هم می‌توانند در آن‌ها شرکت کرده و آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی ابتدا در سطح دانشگاهی برگزار شده و سپس منتخبین برای حضور در مرحله کشوری جشنواره که در دانشگاه هنر تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد تا فعالیت و آثارشان در سطح ملی ارزیابی شده و نفرات برتر کشوری هم معرفی شوند.

مدیر اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) در پایان گفت: فراخوان جشنواره از ابتدای آذر ماه ابلاغ و دستورالعمل آن اجرایی شده است و دانشجویان تا ۱۵ آذر ماه مهلت دارند تا آثار خود را به دفتر جشنواره در اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha