اهدای نشان «تئاتر مردمی برتر» در جشنواره تئاتر قزوین
کد خبر: 4104710
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

اهدای نشان «تئاتر مردمی برتر» در جشنواره تئاتر قزوین

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین گفت: نشان «تئاتر مردمی برتر» برای اولین بار در بیست‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استانی به یک گروه نمایشی اهدا شد.

تئاتر

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین، سید قاسم سیدقوامی، مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین، با اشاره به اهدای این نشان «تئاتر مردمی برتر» برای اولین بار در استان قزوین، گفت: با ارزیابی آثار نمایشی در این جشنواره، مقرر شد نشانِ «تئاتر مردمی برتر» طراحی شود و هرسال این نشان همراه با کمک هزینه به اثر نمایشی برتر تعلق گیرد.

وی اظهار کرد: نشانِ «تئاتر مردمی برتر» به همراه کمک هزینه اجرا به مبلغ هفتاد میلیون ریال در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی به نمایش «داستان‌های عامیانه» با کارگردانی«کمال زارعی» از شهر تاکستان اهدا شد.

قوامی به پنج شاخصه اصلی دریافت نشانِ «تئاتر مردمی برتر» اشاره کرد و افزود: نشانِ «تئاتر مردمی برتر» پنج شاخصه اصلی دارد که عبارتند از؛ تولید «تئاتر مردمی» که با زبانی ساده، همه فهم، فراگیر، نمادین و با رویکردی سرگرم‌کننده، مفاهیم را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی افزود: مورد دوم ارائه‌ نمایش با مفاهیمِ تربیتی، محتوای اخلاقی و بیان موضوعات بر پایه‌ی سه گانه‌ی عبرت از گذشته، نقد وضعیت امروز و ترسیم آینده است، مورد سوم تقویت نمایش‌نامه نویسانِ مستعدِ بومی استان، چهارم پشتیبانی از استعدادهای درخشان نمایشگران و گروه‌های تئاتر جوان استان و پنجم حمایت از گروه‌های نمایشی مستقر در شهرهای اقماری استان است.

به گزارش ایکنا؛ بیست‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استانی شب گذشته در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha