برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید مردم محور باشد
کد خبر: 4119152
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵

برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید مردم محور باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با بیان اینکه در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، مردمی بودن محوریت دارد، گفت: باور داریم، مردم باید در حوزه فرهنگی پیشران باشند و این موضوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیشتر مورد تأکید است.

اللهیاری عضو شورای شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین، شامگاه، ۱۲ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و اعیاد ماه مبارک رجب، گفت: به‌مناسبت دهه مبارک فجر بالغ‌ بر یک میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری مراسم به سازمان فرهنگی و ورزشی اختصاص یافته است. همچنین حدود یک میلیارد تومان دیگر نیز به سازمان زیباسازی شهرداری قزوین برای فضاسازی شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، تلاش شده، در برنامه‌ریزی ایام فجر در حوزه زیباسازی، به هویت پرچم اهمیت داده شود چراکه معاندین در ماه‌های اخیر سعی کردند پرچم کشور را خدشه‌دار کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین افزود: نورافشانی در شب ۲۲ بهمن در چند نقطه از شهر همچنین رسیدگی به زیباسازی شهری در نواحی منفصل شهری از دیگر برنامه‌های شهرداری در این ایام الله است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، مشارکت و مردمی بودن محوریت دارد، تصریح کرد: باور داریم، مردم باید در حوزه فرهنگی پیشران باشند و این موضوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیشتر مورد تأکید است.

اللهیاری با اشاره به اهمیت نشاط شهری، گفت: در دهه فجر برنامه‌های شادی را در کنار جشنواره‌های پیش‌بینی شده خواهیم داشت و نواحی منفصل و جنوبی شهر بیشتر مورد توجه هستند، در مجموع در تمام فعالیت‌های شورای ششم در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و زیباسازی، نواحی کم برخوردار در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: ناگفته نماند که شورای اسلامی شهر قزوین در ششمین دوره خود، نگاهی ویژه با محوریت خانواده در دستور کار خود قرار داده است و خانواده محوری سرشاخه برنامه‌های شورا است.جشنواره سرود شهروندی در قزوین، یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری در ایام منتهی به دهه فجر است و نگاهمان این است که سرود به عنوان یک اقدام فرهنگی باید احیا شود.

وی در پایان گفت: جشنواره «کوک چهارم» نیز یکی‌ دیگر از ۱۰۰ برنامه فرهنگی شهرداری با محوریت پرداختن به موضوعات اخلاق مدارانه و زیست مؤمنانه شهروندان قزوینی در ۲ بخش فیلم و عکس است که به‌زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha