اعلام برنامه‌های شهرداری قزوین در دهه فجر
کد خبر: 4119153
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

اعلام برنامه‌های شهرداری قزوین در دهه فجر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان برنامه‌های دهه فجر، گفت: کلیه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در قزوین در راستای ارتقای فرهنگ، نشاط، امیدآفرینی است.

بهمن 57

به گزارش ایکنا از قزوین، حسین برجی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، چهارشنبه شب ۱۲ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: کلیه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در قزوین در راستای ارتقای فرهنگ، نشاط، امیدآفرینی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های این سازمان تحت‌عنوان برنامه پنج‌ساله در ۱۷ شاخص با رویکرد ارتقاء فرهنگ حقوق‌ شهروندی است که کلیات آن براساس اسناد بالا دستی و بیانیه گام دوم طرح‌ریزی شده است.

برجی در ادامه به عدم تحقق کامل بودجه این سازمان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تخصیص یافت‌.

وی‌ تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان بازوی اجرایی شهرداری به دنبال برنامه‌های خلاقانه فرهنگی در شهر است که نتایج آن در سال‌های آتی که شاهد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ایجاد فرهنگ‌سراها و بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد برای عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خواهیم بود، می‌شود.

این مسئول با اشاره به حمایت از ایده‌های نو و استارتاپی در حوزه فرهنگی و ورزشی خاطرنشان کرد: رویداد ملی «سقاخانه» با همکاری چهار کلانشهر مشهد، قم، شیراز و قزوین که دارای گردشگری مذهبی و محل های زیارتی هستند به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: رویداد ملی سقاخانه رویدادی مسئله محور است و ایده‌پردازان باید با توجه به ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به زائرین ایده ارائه دهند، بنابراین قابل اجرا بودن ایده‌ها و تبدیل ایده به استارتاپ در این رویداد اهمیت بالایی دارد.

برجی با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر در محلات و نواحی منفصل شهری و مناطق کمتر برخوردار تخصیص داده شده تا فضای شاد و مفرحی را در سطح شهر داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در پایان گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه فجر، بیش از ۱۰۰ رویداد فرهنگی و ورزشی در محلات و نواحی منفصل شهری شهرقزوین برگزار می‌شود که تجلیل از ۱۸۶ حافظ کل قرآن در شهر قزوین، برگزاری جشنواره‌های مختلف و مسابقات ورزشی در محلات شهر، همایش کوه‌روی خانواده، ورزش صبحگاهی و باستانی بخشی از آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha