نقش‌آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب چشمگیر است
کد خبر: 4120413
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

نقش‌آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب چشمگیر است

رئیس خانه اندیشه ولایت استان قزوین با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در این بیانیه آمده است که جوانان انقلابی متخصص می‌توانند با حرکت و نقش‌آفرینی مؤثر خود آینده کشور را دگرگون کرده و به نتایج و اهداف بلندی دست پیدا کنند.

گام دوم انقلابحجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله محمدی، رئیس خانه اندیشه ولایت استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور مهمی است که باید صدها سال به آن رجوع شود تا مشخص شود تمدنی که در جهان صورت گرفته چه میزان به این منشور با اهمیت و راهبردی وابسته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از خصوصیات این بیانیه آن است که از زبان مرجع‌ تقلید و نائب امام زمان(عج) که خود دارای روحیه مبارزاتی مشخص در اوایل انقلاب و دفاع مقدس است نقل شده است. رهبر معظم انقلاب از شاگردان بزرگ امام‌ خمینی(ره) است که در موضوعات علمی، اجتماعی و سیاسی تبحر دارد و در حوزه کتاب و ادبیات قلم‌زده و رسانه را به درستی می‌شناسد، شخصی سخنور است و با تمام ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فردی که دارد این بیانیه را نگاشته و ترویج کرده است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول خرداد ماه ۱۳۹۸ بیانیه گام دوم را به‌صورت مشخص تشریح و تبیین کردند که خلاصه آن حرکت مردم به‌ویژه جوانان برای حل مشکلات کشور است. در بیانیه گام دوم آمده که جوانان انقلابی متخصص می‌توانند با حرکت و نقش‌آفرینی مؤثر خود آینده کشور را دگرگون کرده و به نتایج و اهداف بلندی دست پیدا کنند، همان اهدافی که برای بسیاری از افراد باورکردنی نبود و در حال حاضر هم به بسیاری از آن‌ها دست‌یافته‌ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب چنین اهدافی وجود نداشت، این اهداف یکی از تفاوت‌های بارز دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است. قبل از انقلاب هدف‌گذاری جدی برای جوانان انقلابی وجود نداشت و حالا در گام دوم انقلاب جوانان حرف از تمدن نوین اسلامی می‌زنند.

رئیس خانه اندیشه ولایت استان قزوین تصریح کرد: در گذشته چشم به غرب دوخته بودیم که چه پیشرفت‌هایی در آن رخ داده، چه تجهیزاتی دارند، چه اتفاقاتی در دنیای بیرون از مرزهای ایران در جریان است و ما هم باید آغوش خود را برای پذیرش آن باز کنیم و در این نظم نوین جهانی که استکبار ترسیم کرده سهیم باشیم.

وی ادامه داد: گرچه در حال حاضر هم دست‌هایی در تلاش‌اند که دانسته‌ها، استعدادها و دانشمندان بومی خود را رها کرده و در بهره‌برداری از داشته‌های نظم نوین جهانی غوطه‌ور شویم اما باید بدانند که این بهره‌مندی نیست بلکه نوعی استعمار است؛ همان که  چهار صد سال بر ایران تحمیل کردند.

محمدی با بیان اینکه جوانان در گام دوم انقلاب هدفمند هستند، گفت: جوانان حرف از تمدن نوین اسلامی می‌زنند، در مقابل استکبار ایستاده‌اند، در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های جدی علمی و سیاسی داشتند و در دنیا راهی برای خود باز کرده‌اند که جهان مجبور به پذیرش و هضم آن شده است و دشمنی‌ها با ایران از همین رشد و پیشرفت چشمگیر ناشی شده است.

رئیس خانه اندیشه ولایت استان قزوین خاطرنشان کرد: رویش‌های این انقلاب در زمینه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، تکنولوژی و تولید علم حرفی برای گفتن دارند و هر روز بر مقام‌ها و افتخاراتشان افزوده می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آن است که انقلاب اسلامی نیاز به دفاع از خود ندارد، چون دستاوردها و هدف‌هایش آنقدر مشهود است که دل‌های بیدار و جویای حق را به سمت خود جلب می‌کند، مخالف متکبر و مدافع مستضعف است که در رأس مدافعین حقوق مردم، شخص مقام معظم رهبری ایستاده‌اند که خود یکی از عمل‌کنندگان به بیانیه گام دوم هستند.

انتهای پیام
captcha