نمایش سایه‌ای «پروازهای پرپر» در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: 4165253
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
به مناسبت اربعین

نمایش سایه‌ای «پروازهای پرپر» در قزوین اجرا می‌شود

به همت خانه تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و در استقبال از اربعین حسینی(ع) نمایش سایه‌ای «پروازهای پرپر» اجرا می‌شود.

پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، نمایش «پروازهای پرپر» یک نمایش سایه‌ای با محتوای عاشورایی است که به همت خانه تئاتر کانون استان قزوین برای اجرا در ایام اربعین تهیه شده است.

نویسنده و کارگردان این نمایش سایه‌ای «مهدی مردانی» کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون قزوین است که سرودن اشعار آن را نیز برعهده داشته است.

مرجان مسگری، سحر نجفی و هاشم خلیلی بازیگران این نمایش هستند و ساخت و اجرای موسیقی آن کاری از رضا چگینی است و تدوین‌ این نمایش را نیز سجاد قلی‌پور بر عهده داشته است.

این نمایش که بر اساس منظومه‌ای نمادین با همین نام در قالب سایه‌ای برای مخاطب ۷ تا ۱۲ سال اجرا می‌شود، روایتی شاعرانه از رویداد عاشوراست که در راستای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با حقیقت و حقانیت این حماسه بزرگ تاریخ اسلام تولید شده است.

بنابر این خبر در پی سیاست‌گذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه مدیریت جریان فرهنگی کودک و نوجوان در اربعین حسینی، کانون استان قزوین با استان‌های کردستان و زنجان در حوزه ویژه برنامه «میهمانان کوچک امام حسین(ع)» همکاری می‌کند که ساخت و اجرای این نمایش نیز در این راستا انجام گرفته است.

انتهای پیام
captcha