کد خبر: 1343929
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰
کارشناس فضای مجازی هشدار داد:

استفاده دشمن از نمادهای اسلامی در بازی‌های رایانه‌ای

گروه فضای مجازی: قاسم عابدی از استفاده دشمنان اسلام از نمادهای اسلامی در بازی‌های رایانه‌ای هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، قاسم عابدی، کارشناس فضای مجازی در کارگاه اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای که دیشب، 26 آذر در دومین نمایشگاه‌ رسانه‌‍‌های دیجیتال استان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در تلاش است تا با استفاده از نمادهای اسلامی در بازی‌های رایانه‌ای موجی از اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را در جهان آغاز کند.



وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای دشمنان در ساخت بازی‌های رایانه‌ای استفاده از داستان‌های تاریخی در سناریو بازی است، افزود: در این بازی‌ها سعی می‌شود تا مضامین ضد اسلامی ـ ایرانی در لایه‌های پنهانی بازی به مخاطب آموزش داده شود.



عابدی  با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا فرهنگ ناب و غنی ایرانی را مورد هدف قرار دهد، تصریح کرد: در بازی‌های غربی معمولاً نمادهای اسلامی در اختیار شخصیت‌های سیاه و نمادهای غربی و برخی عناصر مانند خانواده دوستی و مظلومیت در اختیار کودکان و مردم جهان غرب است.



وی با اشاره به صدور مجوز برای برخی بازی‌ها در داخل، از عدم نظارت کافی بر روی بازی‌های رایانه‌ای در کشور گلایه و خاطرنشان کرد: متأسفانه نظارت کافی بر روی محتوای بازی‌های رایانه‌ای وجود ندارد تا جایی که در تابستان 88 بازی با مضامین براندازی نیمه سخت حکومت با مجوز وارد بازار کشور می‌شود.



این کارشناس فضای مجازی همجنین به رواج عرفان‌های کاذب در برخی بازی‌های غربی اشاره  و تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با نظارت بر روی محتوای بازی‌های رایانه‌ای نقش مهی را در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی داشته باشند.



وی در پایان با بیان اینکه سازمان‌های امریکایی سی.آی. ای و پنتاگون نقش  مهمی در تولید برخی بازی‌های رایانه‌ای ایفا می‌کنند، یادآور شد: در برخی بازی‌‌های رایانه‌ای ساخت این سازمان‌ها چند صد نفر بر روی سناریو  و محتوایی که از بازی منتقل می‌شود تلاش می‌کنند تا محتوایی که منتقل می‌شود با مبانی و ارزش‌های مورد نظر آنها مطابقت داشته باشد.

captcha