ائمه جماعت به برگزاری نماز صبح در مساجد اهتمام بورزند
کد خبر: 3673522
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

ائمه جماعت به برگزاری نماز صبح در مساجد اهتمام بورزند

گروه معارف: مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: برگزاری نماز صبح همواره مورد تأکید بوده و ائمه جماعت برگزاری نماز صبح در مساجد را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریش موسوی در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی که صبح امروز 26 آذر در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: از سال گذشته که دومین اجلاس برگزار شد در بخش فعالیت فرهنگی، سفیران صلح و توسعه اقامه نماز صبح فعالیت خود را آغاز کردیم.
وی افزود: درگذشته نماز جماعت صبح در ۳۰ مسجد برگزار می‌شد که با فعالیت‌های انجام‌شده سال گذشته در ۷۰ مسجد نماز صبح برپا می‌شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۵۰ مسجد نیز به این تعداد اضافه شود و از ائمه جماعت می‌خواهیم که درب مساجد را هنگام نماز صبح باز کنند.
وی با اشاره به آموزش نماز بین اصناف بیان کرد: طی سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای اصناف برگزارشده است و تلاش شد تا احکام نماز و کسب‌وکار به این افراد ارائه شود، همچنین آموزش‌های ویژه بیماران و پرستاران در سطح بیمارستان‌های استان در طرح سلامت معنوی برگزار شد و نحوه وضوی جبیره، خواندن نماز در حالت نشسته و خوابیده ویژه بیماران به ۲۵۰ پرستار استان آموزش داده‌شده است.
موسوی اظهار کرد: شهرک‌های جدید استان با مشکل کمبود مسجد مواجه هستند که با همکاری مسئولین استان تاکنون ۲۵ مسجد کلنگ‌زنی شده است، امیدواریم با نگاه جدی مسئولین بتوان این مشکل را رفع کرد.
وی اظهار کرد: همچنین در بخش فرهنگی جشنواره فضای مجازی نماز با پیگیری ارشاد برگزار شد که طی آن به همت مرکز دیجیتال استان قزوین جشنواره آثار تولیدشده در حوزه نماز در بخش دیجیتال آغاز به کارکرد و امروز نیز اختتامیه آن برگزار شد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۷۰ جلسه با آموزش‌وپرورش برگزارشده است و در حوزه اقامه نماز در مدارس برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گرفته است، برگزاری دوره آموزشی برای فرهنگیان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و مربیان مهدهای کودک در حوزه نماز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: سرکشی و بازرسی در ادارات و توجه جدی به اقامه نماز در ادارات استان قزوین به‌صورت ادواری انجام‌شده است، درزمینهٔ نماز ۷۰ اداره کل و نماینده دبیران دستگاه‌ها ارزیابی شدند و ۲۹ دستگاه شایسته تقدیر ۵ دستگاه قابل تذکر بودند.
موسوی تأکید کرد: این ارزیابی بر اساس توافقات مدیران کل و وزرا با ستاد اقامه نماز صورت گرفته است ولی هنوز جای کار در این حوزه وجود دارد.

captcha