۲۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه حرم طفلان مسلم نیاز است
کد خبر: 3694474
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

۲۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه حرم طفلان مسلم نیاز است

گروه معارف- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: طرح توسعه حرم طفلان مسلم پروژه فاخری است که انجام آن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: پروژه توسعه حرم طفلان مسلم در سازه بتنی طراحی شده و پنج شبستان برای آن پیش بینی شده است و می توان هر شبستان را به یکی از شهرستان های استان قزوین اختصاص دهیم که هر شبستان با کمک یکی از شهرستان ها احداث شود.
وی ادامه داد: در این طرح توسعه، فضایی هم برای محل اسکان زائران و مهمانسرای حضرتی مورد توجه است و با توجه به اینکه اقلیم شهرستان مسیب، بسیار نزدیک به اقلیم شهر دزفول است، از همین رو طراحان سعی کردند از معماری شهر دزفول استفاده کنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: پروژه، پروژه فاخري است و برای این منظور تملک لازم را برادران عراقی سریع انجام دادند به طوری که 95 درصد تملک ها انجام شده و بعد از اتمام این کار به بخش عمرانی ورود می کنیم که 20 میلیارد تومان هزینه این پروژه برآورد شده است و در واقع بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی، پروژه این میزان هزینه دارد.
وی اعلام کرد: 3 میلیارد تومان نذورات برای بحث عتبات عالیات در سال گذشته جمع آوری شد و  در سال جاری بیش از 70 درصد این مبلغ جمع آوری شده و اگر مشارکت دستگاه ها را داشته باشیم طی چهار سال احداث حرم انجام می شود و این افتخار به نام مردم استان قزوین ثبت شود که توانستند توسعه حرم طفلان مسلم را داشته باشند.
کبودوند تأکید کرد: ما براي تجهیز کارگاه نیاز به حمایت اولیه داریم که با تحقق این امر رغبت و مشارکت بیشتر می شود و  در واقع با شروع کار و تجهیز کارگاه زائران متوجه می شوند پروژه دارد شکل می گیرد و مساعدت و کمک خواهند داشت.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کشور عراق برای توسعه فعالیت های اقتصادی اعلام کرد: ما با دوستان عراقی برای احداث کارخانه و بحث کشاورزی وارد مذاکره شده ایم و بستر کشور عراق برای پذیرش سرمایه گذار به ویژه از استان قزوین مطلوب است و عراقی ها با قزوینی ها تعامل خوبی دارند و این فرصت کم نظیر است تا توسعه اقتصادی در کشور عراق داشته باشیم. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در خصوص احداث حسینیه قزوینی ها در کربلا اظهار کرد: احداث حسینیه قزوینی ها در کربلای معلي اهمیت دارد زیرا  فقدان پایگاه اصلی و ثابت دیده می شود و  از همین رو عراقی ها زمینی در نزدیکی خیمه گاه و کمتر از 400 متر تا حرم امام حسین (ع) برای احداث حسینیه به ما پيشنهاد کرده اند.
 وی یادآور شد: بحث حسینیه نیاز به متولی دارد و تاکنون اراده ای برای تحقق این مهم انجام نشده است که امیدواریم با عنایت استاندار محترم این مهم اجرایی شود.
انتهای پیام

captcha