پی بردن به جاذبه‌های شگفت‌انگیز قرآن با نگاه هنری
کد خبر: 3704035
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد:

پی بردن به جاذبه‌های شگفت‌انگیز قرآن با نگاه هنری

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: کسانی که با نگاه هنری قرآن را می‌نگرند، بیشتر پی به جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن می‌برند و مردم از جامعه هنری انتظار دارند تا با هنرمندی جاذبه‌های این هنر عظیم خداوند را برجسته‌ کنند.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از هنرمندان که به همت حوزه هنری استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه هنر مرز نمی‌شناسد و هنری ماندگار است که خدایی باشد، اظهار کرد: هنری که رنگ و بوی خدایی داشته باشد هیچ‌گاه پایان نمی‌پذیرد و برای همگان تازگی و قابل‌فهم بودن آن حفظ می‌شود.
وی بابیان اینکه خداوند منشأ هنر است، افزود: هنر به خداوند اختصاص دارد و استفاده غیرخدایی از هنر، اثرگذاری معنوی و قلبی آن را از میان می‌برد و تنها کالبدی از هنر باقی می‌ماند.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اگر دیوان حافظ و مثنوی مولانا طراوت و تازگی خود را حفظ و ماندگاری پیداکرده‌اند به خاطر خدایی بودن آن است و این ویژگی ممتاز سبب شده تا آثار حافظ و مولانا در هر عصری اثرگذاری معنوی و قلبی داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خداوند به خاطر «ما عنداللهی» بودن کار شهدا، به آن‌ها حیات طیبه که با فضیلت‌ترین نوع حیات است عنایت کرد و به همین خاطر آن‌ها زنده هستند و حیاتشان در بالاترین جلوه ادامه دارد.
وی با تأکید بر اینکه «احیای هنر» رسالت جامعه هنری است، گفت: تهذیب و تزکیه هنر ازآنچه که برازنده آن نیست ضروری است و نباید به نام هنر، هر آرایه‌ای به آن متصل و به جامعه تحمیل شود و می‌باید مراقب این فضا باشیم تا همه کارها تأیید خداوند را به همراه داشته باشند.
آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه جمال و جلال الهی عرصه‌های هنر را ایجاد کرده است، اذعان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند هر کاری که با خداوند هماهنگی نداشته باشد، ابتر می‌ماند و پایان‌پذیر است؛ بنابراین برای استمرار و جاودانگی هنر می‌باید آن را با خداوند هماهنگ کرد.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: تمام توجهمان این باشد که هنر از خزائن غیب الهی به انسان رسیده است و هر چه اخلاص بیشتر و صمیمیت انسان با خداوند افزایش یابد، لیاقت و شایستگی بیشتری را برای دریافت هنر در خود ایجاد می‌کند.
می قرآن کریم را هنر عظیم الهی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که با نگاه هنری قرآن را می‌نگرند، بیشتر پی به جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن می‌برند و مردم از جامعه هنری انتظار دارند تا با هنرمندی جاذبه‌های این هنر عظیم خداوند را برجسته‌ کنند؛ همان‌طور که حافظ و مولانا این کار را به‌خوبی انجام دادند.

ضرورت پیوند حوزه‌های مختلف هنری

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین همراهی و پیوند حوزه‌های مختلف هنری را ضروری عنوان و تأکید کرد: در فیلم‌های سینمایی «به‌وقت شام» و یا سریال تلویزیونی «پایتخت» همراهی و پیوند بسیار خوبی بین هنرمندان به وجود آمد و درنهایت «پایتخت» شرحی بر متن «به‌وقت شام» شد.
آیت‌الله عابدینی در ادامه بیان کرد: همراهی و پیوند حوزه‌های مختلف هنری محقق نمی‌شود، مگر آنکه همه جلوه‌های هنری در کارشان با مبانی دینی و الهی هماهنگ شوند زیرا با این هماهنگی به نقطه مشترک رسیده و درنهایت «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعاً» در حوزه هنر به وجود می‌آید.
وی به اهمیت هنر در حوزه مسجد اشاره و اظهار کرد: ورود هنر در مساجد بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد و می‌توان با بهره‌گیری از هنر نمایش بسیاری از چالش‌ها و مشکلات جامعه را به نمایش گذاشته تا راهکاری برای حل معضلات اجتماعی و سایر عرصه‌ها پیدا شود.
امام‌جمعه قزوین در پایان از هنرمندان درخواست کرد تا از هنر خود برای تحقق شعار سال استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha