تبلیغ زکات از سوی روحانیت بسیار راه‌گشا و موثر است
کد خبر: 3710590
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت:

تبلیغ زکات از سوی روحانیت بسیار راه‌گشا و موثر است

گروه معارف- رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: باید مردم را به با فرهنگ پرداخت زکات و اثرات دنیوی و اخروی آن بیش از پیش آشنا نمود، چرا که این مسئله سبب تقویت این فریضه دینی می‌شود و تلیغ صحیح زکات از سوی روحانیت می‌تواند بسیار راه‌شا و موثر باشد.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریش موسوی در مراسم تقدیر از مبلغین و روحانیون طرح زکات شهرستان قزوین گفت: در جهت احیای زکات و ادای آن اعم از واجب و مستحبی باید قدم‌های بلندی برداشته شود چراکه زکات از دستورات دین اسلام است و یکی از مؤلفه‌های پررنگ ریشه‌کن شدن فقر در اسلام به شمار می‌رود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین افزود: زکات مانند خونی است که به پیکر جامعه تزریق می‌کنیم و می‌توان بسیاری از مشکلات را با آن برطرف کرد.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مال و ثروت یک نعمت بزرگ الهی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان مال و ثروت خود را در راه‌های صحیح و ضروری صرف کند او راه به اوج سعادت ابدی می‌رساند.
این فعال فرهنگی با بیان این که با پرداخت زکات، دو قشر زکات دهنده و گیرنده حیات طیبه را به جامعه ارمغان می‌آورند، ادامه داد: زکات باید گرفته شود و کمیته امداد به عنوان عاملین این امر می توانند در ترویج این فرهنگ اثر‌گذار باشند.
وی تصریح کرد: باید مردم را به با فرهنگ پرداخت زکات و اثرات دنیوی و اخروی آن بیش از پیش آشنا کرد، چرا که این مسئله سبب تقویت این فریضه دینی می‌شود و تبلیغ صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت می‌تواند بسیار راه گشا و مؤثر باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به اهمیت کمک به نیازمندان تأکید کرده و زکات برای مستمندان به منظور دستگیری افراد بی‌بضاعت، یک امر پسندیده در دین مبین اسلام است.
وی با تأکید بر اینکه زکات باید برای محرومین و عمران و آبادی هزینه شود، ادامه داد: زکات در جامعه مزایای زیادی دارد يکی از آثار مثبت و مهم پرداخت زکات محروميت‌زدايی است واین امر سبب می‌شود تا کشاورزان بیشتر برای پرداخت زکات ترغیب شوند.

انتهای پیام

captcha