حجتالاسلاموالمسلمین عباس قدس در گفتوگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره سراسر تولید محتوای رضوی در فضای مجازی تصریح کرد: فعالیت در حوزه فرهنگ رضوی باید موردتوجه قرار بگیرد و آنچه اهمیت دارد این است که از ابزارهای جدید دیجیتال در انتقال فرهنگ رضوی استفاده کنیم.
وی افزود: امروزه بازاریابی فرهنگی دارای بستهبندیهای مختلفی است و از عرفانهای مختلفی استفادهشده است اما اینکه درون این بسته فرهنگی چه چیزی وجود دارد؛ دارای اهمیت است، ما اگر بهدرستی به این فضا نگاه نکنیم از این فضا عقب میافتیم.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: ما باید مفاهیم مربوط به فرهنگ رضوی را در حوزه دیجیتال به کار ببریم که لازمه این امر پیوند دانشگاه و حوزه علمیه است بهطوریکه دانشگاه باید دانش دیجیتال را بیاورد و حوزه در بخش محتوای فرهنگ رضوی ورود پیدا کند.
وی تأکید کرد: درواقع باید گفتمان دیجیتال رضوی تولید کنیم، ایجاد گفتوگو کافی نیست باید یک فرهنگ و گفتمان ایجاد شود که میتوان از ابزار سینما، داستان، کتاب و ابزار دیجیتال استفاده کرد تا بتوانیم فرهنگ رضوی را با ادبیات جدید به بازار عرضه کنیم.
تولید باید با بستر عرضه محصول همراه باشد
قدس یادآور شد: باید توجه شود که ما روزانه چند هزار کلمه محتوا تولید میکنیم و دشمنان استکبار چند برابر ما تولید محتوا دارند، طبیعتاً از طرف آنها هجوم صورت میگیرد ما در شرایطی میتوانیم بگوییم که وضع ما خوب است که تولید محتوای ما بیشتر از آنها باشد.
وی بیان کرد: ما در حوزه محتوا از آنها جلوتر هستیم اما تولیدات ما در این حوزه نهتنها کافی نیست بلکه صفر است، با توجه به گسترهای که امروزه استکبار جهانی به سمت ما دارد و کارهای فراوانی که انجام میدهند ما در مقابل آنها صفر هستیم.
این فعال فرهنگی یادآور شد: بهمنظور تقویت تولیدات محتوای دیجیتال در حوزه فرهنگ رضوی حمایت از تولیدکنندگان کافی نیست بلکه باید بستر عرضه محصول را برای آنها فراهم کنیم، تولیدکننده دیجیتال باید تسهیلات با سود کم دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره درزمینه شناسایی استعدادها خوب است اما باید آثار پذیرفتهشده بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند و مزیت رقابتی و زمینه فروش برای آنها ایجاد شود.
انتهای پیام