ساده‌زیستی؛ از مهمترین ویژگی‌های یک عالم دینی ‌
کد خبر: 3741058
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
زاهدی بیان کرد:

ساده‌زیستی؛ از مهمترین ویژگی‌های یک عالم دینی ‌

گروه معارف ــ استاندار قزوین با اشاره به اینکه آیت‌الله تاکندی دارای ویژگی‌های بارزی است، اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های ایشان می‌توان به ساده‌زیستی ‌اشاره کرد و در واقع وی به معنای واقعی عالم دینی است.

 ساده زیستی از مهمترین ویژگی‌های یک عالم دینی است

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در مراسم بزرگداشت آیت‌الله تاکندی که پیش از ظهر امروز، 3 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، با اشاره به هفته فرهنگی قزوین، تصریح کرد: فرهنگ، تمدن و علم در هر منطقه‌ای حاصل شخصیت‌های بزرگ آن منطقه است، در واقع فرهنگ نشئت گرفته از اندیشه انسان‌های بزرگ و تمدن‌ساز است.
وی افزود: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه هر جامعه‌ای است که اگر نباشد چیزی به‌عنوان فرهنگ و تمدن وجود نخواهد داشت، برخی از شخصیت‌ها نمونه بارز فرهنگ و تمدن و سرمایه انسانی یک منطقه و ملت هستند.
استاندار قزوین تأکید کرد: حفظ این سرمایه برای تداوم فرهنگ و تمدن هر جامعه ضروری است، وقتی از حفظ سرمایه صحبت می‌کنیم منظور ما حفظ فیزیکی نیست بلکه منظور این است که این شخصیت‌ها را الگو قرار دهیم و آینده خود را براساس تشخیص و مسیر آن‌ها بسازیم.
وی عنوان کرد: باید این شخصیت‌ها را به نسل‌های آینده معرفی کنیم، جامعه‌ای که گذشته خود را نداند نمی‌تواند آینده را بسازد بنابراین شناخت این شخصیت‌ها ضروری است.
زاهدی تأکید کرد: وقتی از تاریخ کهن و افتخارات صحبت می‌کنیم نباید در آن‌ها متوقف شویم بلکه باید آن‌ها را پایه و اساس ترقی قرار دهیم و مسیر آن‌ها را ادامه دهیم، همچنین با نوآوری که این شخصیت‌ها تشخیص دادند مسیر خودمان را بسازیم.
وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله تاکندی، یادآور شد: زمان زیادی از شناخت من نسبت به آیت‌الله تاکندی نمی‌گذرد اما در این مدت شناخت نسبی از این مرد پیدا کردم و معتقدم که این شخصیت ویژگیهای خاصی دارد.
استاندار بیان کرد: این مرد عالم دینی به تمام معنا هستند و مهمترین ویژگی ایشان ساده زیستی و مردمی بودن است، مردمی بودن به معنای حضور فیزیکی و عاطفی بین مردم است.

انتهای پیام

captcha