برگزاری همایش «خدیجه مادر امت» در امامزادگان شاخص قزوین
کد خبر: 3811842
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

برگزاری همایش «خدیجه مادر امت» در امامزادگان شاخص قزوین

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین گفت: به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) در روز دهم ماه ‌رمضان‌ مراسم ویژه‌ای با عنوان خدیجه مادر امت با حضور اقشار مختلف مردم در ۱۳ امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش «خدیجه مادر امت» در امامزادگان شاخص قزوین

حجت‌الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) در روز دهم ماه رمضان مراسم ویژه‌ای با عنوان خدیجه مادر امت با حضور اقشار مختلف مردم در امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در روز دهم ماه مبارک رمضان (۲۶اردیبهشت ماه) مراسم ویژه‌ای با عنوان خدیجه مادر امت با حضور اقشار مختلف مردم در 13امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین با اشاره به ضرورت مهجوریت‌زدایی از شخصیت والای حضرت خدیجه(س) اعلام کرد: هدف از برگزاری ویژه‌برنامه خدیجه مادر امت، تبیین جایگاه شخصیتی ام‌المؤمنین(س) و در واقع آغازی برای پایان بخشیدن مهجوریت، از شخصیت این بانوی بزرگوار است.
وی بیان کرد: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی بود که دعوت رسول خدا(ص) را لبیک گفت و در کنار آن حضرت با همه توان ایستاد و پایداری کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) در سخت‌ترین شرایط کنار پیامبر گرامی اسلام(ص) حضور داشت و ایشان را حمايت می‌کرد، یادآور شد: پیامبر خاتم(ص) هنگام تدفین حضرت خدیجه(س) خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، خدیجه را به خاک سپردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان در پایان گفت: اداره اوقاف استان برنامه‌های دینی و قرآنی زیادی را در قالب طرح اجرای ضیافترحمت، خودسازی و بخشش گناهان است.
انتهای پیام

captcha