جهاد علمی منتهی به تمدن‌سازی می‌شود
کد خبر: 3851781
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
حجت‌الاسلام خسروپناه:

جهاد علمی منتهی به تمدن‌سازی می‌شود

گروه معارف ــ معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با بیان اینکه جهاد علمی، تکریم جامعه است که منتهی به تمدن‌سازی می‌شود، گفت: کسانی که در راه کسب علم جان خود را ازدست می‌دهند از شهدا هستند و جهاد علمی کرده‌اند.

پیامبران در طول تاریخ گفتمان شیعه را سازماندهی کرده‌اندبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: با توجه به حضور در جمع فرهیختگان دانشگاهی، مطالبی در خصوص تشیع و حقیقت آن بیان خواهم کرد.

خسروپناه ادامه داد: تشیع گاهی اوقات به مثابه یک مذهب، گاهی اوقات به مثابه یک جریان سیاسی و گاهی هم به مثابه یک گفتمان معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: هر انسان آزاده‌ای در مکتب تشیع قرار می‌گیرد و ما باید هوشیار باشیم که خدایی ناکرده شیعه شناسنامه‌ای نباشیم و شیعه مکتب گفتمان تشیع باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر کسی در هر جایگاهی هر وظیفه‌ای دارد که باید سعی کند در راستای مکتب گفتمان تشیع گام بردارد؛ در حقیقت شیعه واقعی باید هر روز دانش خود را افزون‌تر کند.

حجت‌الاسلام خسروپناه یادآور شد: دشمنان اسلام در برهه‌های مختلف تاریخ همواره سعی کرده‌اند که نگذارند این گفتمان مکتب تشیع سازماندهی شود و به همین دلیل سال‌های اهل بیت و معصومین(ع) را آزار دادند؛ اما ما باید تلاش کنیم که این امر اتفاق بیافتد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع جهاد، گفت: مردی که تلاش می‌کند شأن و شئون زندگی خانواده را تأمین کند، جهاد در راه خدا انجام داده است. همچنین در روایات داریم کسانی که در راه کسب علم از بین می‌روند، از شهدا هستند و جهاد علمی کرده‌اند؛ جهاد علمی، تکریم جامعه است که منتهی به تمدن سازی می‌شود.

وی بیان کرد:‌ نوع دیگری از جهاد، نظامی است که مجاهد نمی‌گذارد آسیبی به امت وارد شود؛ مانند شهدای جنگ تحمیلی که از کیان مملکت دفاع و به مردم خود خدمت کردند؛ همین آرامشی که ما امروز داریم از خون شهدا است و مدیون آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام خسروپناه در پایان یادآور شد: گفتمان شیعه، دو رکن دارد، توحید و تکریم؛ موحد بودن و مجاهد بودن؛ کار پیامبران در تاریخ این بوده است که این گفتمان را سازماندهی کنند.

انتهای پیام
captcha