بین‌الحرمین قزوین میزبان حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس
کد خبر: 3852686
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

بین‌الحرمین قزوین میزبان حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس

گروه معارف ــ مسئول مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین گفت: حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس در قزوین هم‌زمان با ایام سالروز شهادت امام هشتم با مشارکت برخی از مجموعه‌های فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود.

بین‌الحرمین قزوین میزبان حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس

به گزارش ایکنا از قزوین، «ساسان کرمی» مسئول مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین به خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: «فمعکم معکم لا مع عدوکم» به‌عنوان شعار محوری برای ایام شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در نظر گرفته شده و این شعار به معنای «همراه با امام در برابر دشمن امام» است.

وی افزود: این شعار در واقع پیوند دلی و معنوی با اهل‌بیت (ع) و دارای محتوای استکبار‌ستیزی، دوری از طاغوت‌ها و مستکبران عالم در تمام اعصار و قرون است.

مسئول مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین بیان کرد: مراسم عزاداری شهادت امام هشتم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی، امام‌جمعه موقت شهر شال و با مرثیه‌سرایی علی‌اکبر نازک‌کار و سید امیرحسین فاضلی هم‌زمان با شب شهادت آن حضرت در روز دوشنبه مصادف با ششم آبان ماه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهید مطهری واقع در چهارراه بنیاد شهید برگزار می‌شود.

کرمی‌اضافه کرد: مراسم حرکت کاروان عزاداری شمس الشموس نیز هم‌زمان با صبح شهادت امام مهربانی‌ها در روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه در ساعت 9:30 دقیقه صبح از مقابل امامزاده اسماعیل (ع) به سمت امامزاده حسین (ع) با مرثیه‌سرایی نازک‌کار، سلیمانی، نظری، چاوشا، فاضلی، عبادپور و عابدینیان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، شهرداری قزوین و آستان مقدس امامزاده حسین (ع) دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha