مظلومیت پیامبر(ص) در جامعه شیعه و سنی
کد خبر: 3857053
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

مظلومیت پیامبر(ص) در جامعه شیعه و سنی

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) در جامعه شیعه به شکل دیگری مظلوم واقع شدند، گفت: گاهی آن‌قدر به اهل‌بیت پیامبر توجه کردیم که از معرفی شخصیت ایشان غافل شده‌ایم درحالی‌که باید به اساس اسلام که پیامبر(ص) است نیز توجه داشته باشیم چون همیشه میان جوامع اهل سنت متهم به توجه بیش‌ازحد به اهل‌بیت(ع) هستیم.

مظلومیت پیامبر اکرم (ص) در جامعه شیعه و سنی امروز/خام الاوصیاء را به بشر امروز معرفی کنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: وجود پیامبر اسلام به‌عنوان یک رحمت واسعه الهی در جوامع اسلامی باید مورد توجه و عنایت ویژه مسلمانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص)، اساس شریعت اسلام را تشکیل و به‌عنوان آخرین سفیر الهی با یک دین جهان‌شمول و کتابی آسمانی از جانب خداوند متعال برای جوامع بشری مبعوث شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: پیامبر باید دوباره برای نسل، جامعه و بشر امروز شناخته شود، مطالعات گسترده‌ای در مراکز علمی و پژوهشی صورت می‌گیرد ولی متأسفانه جوامع بشری استفاده لازم را از شخصیت حضرت محمد(ص) در جوامع اسلامی نبرده‌اند.

وی عنوان کرد: جوامع شیعه و سنی نتوانستند به نحو احسنت از شخصیت پیامبر گرامی اسلام بهره‌مند شوند و در عصر جدید نه‌تنها جنبه‌های مثبت شخصیت ایشان به نمایش نگذاشته‌ایم و نشان نداده‌ايم كه که ایشان پیامبر صلح و مهربانی هستند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی گفت: وقتی از بیرون به رفتارهای داعش و سلفی‌ها می‌نگریم می‌بینیم که مردم جهان جنایت آن‌ها را به حساب پیامبر و اسلام می‌گذارند.

وی گفت: پیامبر در جامعه شیعه و سنی مظلوم واقع شده است؛ در جامعه اهل سنت بخش تندروی این جامعه که آن‌ها را به‌عنوان وهابی و سلفی می‌شناسیم چهره‌ای از پیامبر به نمایش گذاشتند که اوج مظلومیت ایشان را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) در جامعه شیعه به شکل دیگری مظلوم واقع شدند، افزود: گاهی آن‌قدر به اهل‌بیت پیامبر توجه کردیم که از معرفی شخصیت ایشان غافل شده‌ایم درحالی‌که باید به اساس اسلام که پیامبر (ص) است نیز توجه داشته باشیم چون همیشه در میان جوامع اهل سنت متهم به توجه بیش‌ازحد به اهل‌بیت(ع) هستیم.

انتهای پیام
captcha