اجلاس «نماز و مدارس» در قزوین برگزار شد
کد خبر: 3860836
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

اجلاس «نماز و مدارس» در قزوین برگزار شد

گروه معارف ــ پنجمین اجلاس استانی «نماز و مدرسه» با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

اجلاس «نماز و مدارس» در قزوین برگزار شد

به گزارش ایکنا از قزوین، پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه قزوین، با حضور مسئولان کشوری و استانی، صبح امروز، یکشنبه ۱۰ آذرماه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین فعالیت خود را شروع کرد.

حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین، در این مراسم اظهار کرد: این اجلاس با محور نماز در تمام شهرستان‌های استان برگزار و شعاع آن در کل استان منعکس خواهد شد و منحصر به شهر قزوین نیست.

وی افزود: در حدود ۲۰۰ نشست نمازی با حضور دانش آموزان و ۱۰۰ نشست نماز با حضور اولیاء برگزار می‌شود لذا برای هر چه پربارتر شدن این نشست‌ها، جلساتی برای تربیت مربیان آن برگزار و اساتیدی از قم برای تبادل نظرات و ارتقاء مباحث مطرح‌شده برگزارشده است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: این اجلاس با محوریت مدارس در راستای رهنمود مقام معظم رهبری است چراکه مطالبه معظم‌له مزین شدن مدارس به اقامه نماز است؛ لذا مدارس باید زنگ نماز را جدی گرفته و مانند دیگر زنگ‌ها باشد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مدرسه استان نمازخانه مناسب ندارد، گفت: پسندیده است خیران به سمت ساخت نمازخانه سوق پیدا کرده و سازمان برنامه‌وبودجه نیز در این حوزه ورود پیدا کند و بودجه‌ای برای ساخت نمازخانه در مدارس اختصاص دهد.

این مسئول ادامه داد: مسئولان استان تلاش کنند مدیران نمازی و دغدغه‌مند برای مدیریت مدارس بگمارند و خود آن‌ها نیز به سمت اقامه نماز گرایش داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با تأکید بر اینکه ضروری است روحانیون وعاظ والدین را برای آوردن به مسجد تشویق کند، عنوان کرد: بر پدر و مادر واجب است فرزندان خود را نمازی تربیت کنند زیرا انس با نماز و مسجد لازمه پیوند بین مسجد و مدرسه است تا بدین واسطه شاهد عمق‌بخشی به اقامه نماز باشیم.

وی اضافه کرد: باید دل‌ها با اقامه نماز احیا شود که اهتمام مدیران موجب این اتفاق خواهد شد زیرا وقتی مدیران هنگام نماز نسبت به آن همت کنند این امر موجب تقویت نماز در بین مجموعه آن‌ها خواهد شد؛ سال گذشته ۷۰ اداره در استان در حوزه اقامه نماز ارزیابی شدند که ۲۴ دستگاه در رده بالایی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان خطاب به مسئولان و مدیران استان خاطرنشان کرد: مدیران عضو هیئت‌امنای مساجد و عضو افتخاری سازمان نماز شوند تا بدین واسطه یاور نماز باشند.

انتهای پیام
captcha