رسانه‌ها برای مسجد قلم بزنند / ناآگاهی از شیوه جذب جوانان به دین
کد خبر: 3881361
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

رسانه‌ها برای مسجد قلم بزنند / ناآگاهی از شیوه جذب جوانان به دین

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب آشنایی چندانی با آرمان‌های انقلاب ندارند، تصریح کرد:‌ رسانه‌ها باید برای مسجد قلم بزنند تا زیبایی‌های دین را به تصویر کشیده و زمینه اعتماد عمومی را بیش از همیشه ایجاد کنند.

تاکتیک‌های رفتار و جذب جوانان به مساجد را بلد نیستیم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: عمده مشکلات ما در حوزه مساجد لزوم توجه به جوان‌گرایی است چرا که فعالیت فرهنگی و هنری مساجد بعد از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی چندان زیبنده نیست و کارکردهای آن کاهش‌ یافته است.

وی افزود: مشکل امروز مساجد نداشتن برنامه لازم برای افزایش اقبال مخاطبین و نسل امروز به مسجد است از این‌رو در راستای توجه جدی به جوان‌گرایی در مساجد آهنگ روال فعالیت‌های کانون‌های مساجد در یک سال اخیر جدی‌تر تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه متأسفانه تاکتیک‌های جذب جوانان به مساجد را بلد نیستیم، گفت: باید متولیان مسجد یاد بگیرند که چگونه جوانان را به مسجد جذب و درب‌های مسجد را به روی همه باز کنند. باید روانشناسی در خصوص چگونگی رفتار با مخاطبان را یاد بگیریم، زیرا با تغییر تاکتیک‌ها می‌توان اتفاقات خوبی را در سنگر فرهنگی مسجد رقم زد.

وی اعلام کرد: اگر دین‌داری ما آسیب می‌بیند دلیلش را باید در نوع روش‌ها و منش‌های خود ببینیم متأسفانه پیش‌داوری‌ها و بداخلاقی‌ها عامل برخی آسیب‌های امروز در جامعه شده که دلیلش دور شدن ما از سیره اهل‌بیت (ع) است.

مدیرکل کانون‌های مساجد استان قزوین با تأکید بر اینکه ساختار تربیتی مسجد باید روی کودکان به‌صورت ویژه متمرکز شود، پیشنهاد داد: پسندیده است وقتی کودکی به دنیا می‌آید اذان و اقامه در مسجد در گوش‌ نوزاد خوانده شود و یا سفره عقدی در مسجد چیده شود تا خطبه عقد زوج‌های جوان در فضای مسجد خوانده شود.

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها برای مسجد قلم بزنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز نسل چهارم انقلاب آشنایی چندانی با آرمان‌های انقلاب ندارند و تصوراتشان براساس شبیه‌سازی‌های ایجاد شده است،‌ رسانه‌ها باید کمک کنند تا زیبایی‌های دین را به تصویر کشیده و زمینه اعتماد عمومی را بیش از همیشه ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha