بی‌اعتنایی به شیوع بیماری حق‌الناس است
کد خبر: 3885148
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

بی‌اعتنایی به شیوع بیماری حق‌الناس است

معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: هرگونه تخلف و بی‌اعتنایی به این موضوع حق‌الناس است.

«کرونا» آزمون عمومی خداوند برای امتحان بندگان/ مراقب حق‌الناس کرونا باشیم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحق براری، معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در این ایام که کرونا در حال شیوع است باید همه ما به رعایت نکات بهداشتی همت کنیم.

وی افزود: عقل، دین، ولایت و شریعت در خصوص این گونه بیماری‌ها تأکید دارد که توصیه‌های ارائه شده در این حوزه را مورد توجه قرار دهیم چراکه هرگونه تخلف و بی‌اعتنایی نسبت به این موضوع حق‌الناسی را بر گردن افراد قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام براری تصریح کرد: زندگی هر شخصی تنها مربوط به خودش نیست بلکه پیرامون او از اعضای خانواده گرفته تا محیط بیرونی به واسطه ارتباطی که افراد با هم دارند به هم مرتبط است؛ بنابراین نباید کاری کرد که توسعه‌دهنده بیماری شویم، همه باید مراقب بوده و توصیه‌های ارائه شده را جدی بگیریم. اگر جهان را مانند اقیانوسی بدانیم، حوادث و اتفاقات مختلف امواج آن محسوب می‌شود، کرونا یک آزمون عمومی و جهانی است که خداوند در این برهه از زمان آن را بستری برای امتحان ما قرار داده است. یک مؤمن بی‌شک به دلیل اعتقاد راسخ که به خداوند دارد از این گونه امراض نمی‌ترسد چرا که می‌بیند مدیریت آن در نزد خداوندی است که خیر محض است و مصلحت بندگانش را بهتر از همه می‌داند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان به کرونا به دیده یک فرصت نگاه کرد نه یک چالش، تصریح کرد: بسیار زیاد دچار تماشای بیرون از خود شده‌ایم، لذا این ایام که به دلیل شیوع کرونا توصیه به حضور در منزل شده است فرصت خوبی است تا انسان به خود برگردد. این ایام فرصت خوبی است تا به باطن خویش برگردیم و به فلسفه آفرینش و زندگی توجه کنیم و از با بی‌توجهی به خود، خداوند و بسیاری از اموری که باید به آن توجه می‌کردیم اما از آن غافل بوده‌ایم دور شویم. این روزها فرصت خوبی برای دور هم بودن اعضای خانواده محسوب می‌شود لذا می‌توان حرف‌های نگفته را شنید و کنار دیگر اعضای خانواده روزهای خوبی را طی کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه توسل و توکل به خداوند، مطالعه کتاب، قرائت قرآن و پرداختن به امور دینی را می‌توان در این ایام مورد توجه قرار داد، گفت: بسیاری از دعاها بابی برای افزایش معرفت ما نسبت به خداوند است که می‌توان با خواندن آن خود را به خداوند و آفریدگار خویش متصل کرد. دعای خاصی برای خواندن مطرح نیست زیرا همین که درون خود را معطوف به خداوند کرده و اذعان کنیم که همه چیز از آن اراده اوست بی‌شک خداوند را تکیه‌گاه خود قرار داده و از چیزی نمی‌ترسد.

حجت‌الاسلام براری در پایان با تأکید بر اینکه خداوند نجات‌دهنده است، اظهار کرد: «گر نگهدار من آن است که خود می‌داند/ شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد»؛ اگر به این امر معتقد باشیم بی‌شک به این خدای بزرگ تکیه کرده و با اعتماد و اعتقاد راسخ مطمئن خواهیم بود که خداوند محافظت‌کننده همه ماست.

انتهای پیام
captcha