عزاداری‌های محرم قزوینی‌ها در فضای باز برگزار می‌شود
کد خبر: 3917652
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

عزاداری‌های محرم قزوینی‌ها در فضای باز برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: برپایی عزاداری‌های محرم و صفر بدون مجوز، ممنوع بوده و فقط در مدت زمان ۲ ساعت و صرفاً در فضای باز برگزار می‌شود.

عزاداری‌های محرم قزوینی‌ها صرفاً در فضای باز برگزار می‌شود

منوچهر حبیبی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در قزوین، در کارگروه ساماندهی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، با بیان اینکه جامعه با سه موضوع کرونا، کنکور و محرم درگیر است، افزود: باید هر سه مورد را به درستی مدیریت کنیم تا فشار و استرس کمتری به جامعه وارد شود.

وی یادآور شد: عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان صرفاً در فضای باز برگزار می‌شود و با همکاری مسئولان و مردم، عزاداری‌ها باید در نهایت سلامت و صحت برگزار شود.

حبیبی اظهار کرد: ۱۴ دستگاه با نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری نظارت می‌کنند تا مراسم عزاداری امسال با شور و شعور حسینی برگزار شود.

این مسئول، استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را ضروری دانست و افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، همیارهای شهرداری استان و اداره کل صمت در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان همکاری لازم را خواهند داشت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه امسال حرکت دسته‌های عزاداری به سمت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در استان ممنوع است، گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و نذورات هم باید در قالب جیره خشک توزیع شود.

حبیبی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در این مراسم و اجرای مطلوب مراسم عزاداری محرم فاصله‌گذاری 2 متر در همه مراحل باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات در ایام محرم ممنوع است و هیئت‌های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: به‌منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی عزاداری‌های ماه محرم و صفر در این استان فقط در فضاهای روباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی فضاهای باز استان قزوین شامل ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و محوطه مدارس باید در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای برگزاری عزاداری محرم و صفر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha