بیش از ۹۵ درصد مساجد قزوین به مصوبات ستاد کرونا عمل کردند
کد خبر: 3957035
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

بیش از ۹۵ درصد مساجد قزوین به مصوبات ستاد کرونا عمل کردند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۹۵ درصد مساجد قزوین به مصوبات ستاد کرونا عمل کردند و همکاری خوبی با ستاد داشتند.

بیش از ۹۵ درصد مساجد قزوین به مصوبات ستاد کرونا عمل کردند

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن اشاره به فعالیت مساجد در ایام ماه رجب، تصریح کرد: استان قزوین در شرایط زرد کرونایی قرار دارد و محدودیت‌های شهرستان‌های زرد در برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی همچنان در قزوین حاکم است.

وی افزود: مساجد مکان‌های بسته هستند بنابراین طبق مصوبات ستاد کرونا حداکثر افرادی که می‌توانند داخل مسجد باشند ۳۰ نفر است که این ۳۰ نفر به‌صورت اختصاصی یعنی ۳۰ خانم و ۳۰ آقا نیست بلکه حداکثر افراد را شامل می‌شود، با توجه به برگزاری نماز قضا توسط مساجد در ماه رجب درخواست داریم متولیان مساجد به این مصوبه توجه کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: علاوه بر تعداد حاضرین، رعایت فاصله بین نمازگزاران نیز باید صورت پذیرد، با توجه به بزرگی مسجد فاصله بین هر نفر باید ۲ تا ۴ متر باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در رأس آن‌ها نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در برگزاری نماز جمعه نهایت همراهی و همکاری را داشتند و همواره بر اساس پیشنهاد و مصوبات ستاد کرونا عمل کردند.

حبیبی یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد مساجد نیز مصوبات ستاد کرونا را رعایت کردند، موارد محدودی نیاز به تذکر داشتند که تذکرات لازم داده‌شده است.

انتهای پیام
captcha