شبکه روستاهای قرآنی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3957330
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

شبکه روستاهای قرآنی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

جلسه شورای توسعه قرآنی استان قزوین با دستور بررسی تشکیل شبکه روستاهای قرآنی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

شبکه روستاهای قرآنی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، در جلسه شورای توسعه قرآنی استان که سه‌شنبه ۱۲ اسفند برگزار شد؛ گفت: حمایت از فعالیت‌های قرآنی هم وظیفه اداری و قانونی و هم مسئولیت شرعی ماست که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

وی با تأکید بر هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنیِ دستگاه‌ها افزود: تشکیل شورای قرآنی استان با این هدف انجام شده و امیدواریم روزبه‌روز شاهد ارتقای جایگاه فعالیت‌های قرآنی در استان قزوین باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ادامه داد: فعالیت‌های دینی و قرآنی باید خودجوش و مردمی باشد و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی فقط حمایت و تشویق این‌گونه فعالیت‌ها و ایجاد بسترهای حمایتی و توسعه‌ای در این راستا است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در تمام مناطق استان خاطرنشان کرد: طرح تشکیل شبکه روستاهای قرآنی کشور با همکاری و حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است و هدف از آن الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها و تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی است که این طرح در استان قزوین نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: بر اساس این طرح با همکاری دهیاران و بخشداران استان، و با نظارت کمیته استانی متشکل از نمایندگی ولی‌فقیه در استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر امور روستایی استانداری، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی، روستاهایی که دارای شاخصه‌های عمومی و تخصصی و تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن و عترت هستند شناسایی و به شبکه روستاهای قرآنی کشور ملحق می‌شوند.

در این نشست پس از تبادل نظر اعضا مقرر شد شناسایی روستاهای قرآنی استان قزوین در دستور کار شورای قرآنی قرار گیرد و روستاهای برتر در این راستا شناسایی و مورد تشویق و حمایت‌های لازم قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha