«اطلس قرآنی» قزوین با تلاش جهاددانشگاهی اجرایی می‌شود
کد خبر: 3958917
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

«اطلس قرآنی» قزوین با تلاش جهاددانشگاهی اجرایی می‌شود

در جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، مصوب شد با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه، اطلس قرآنی با تلاش جهاددانشگاهی قزوین اجرایی شود.

«اطلس قرآنی» قزوین با تلاش جهاد دانشگاهی اجرایی می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، سند توسعه فرهنگی استان قزوین نخستین دستور جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بود که توسط جهاددانشگاهی ارائه شد. همچنین در این شورا مصوب شد با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه، «اطلس قرآنی» با تلاش جهاددانشگاهی قزوین اجرایی شود.

در این جلسه محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: شورای فرهنگ عمومی در سال ۶۵ به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و در سال ۷۲ نیز در با ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها و نایب‌رئیسی استانداران آغاز به کار کرد. این شورا در سال ۷۸ فعالیت خود را به صورت رسمی در استان قزوین آغاز کرده و تا به امروز ۱۱۳ جلسه از آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: نیمه دوم سال ۹۸ با همراهی دستگاه‌های فرهنگی رشد خوبی را در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها شاهد بودیم به گونه‌ای که ۱۰ جلسه با ۲۰ دستور جلسه و ۷۶ مصوبه همراه بوده که ۶۸ مصوبه آن اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به‌صورت منظم در حال برگزاری است، بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس خروجی مطلوب این جلسات و مصوبات آن، استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ جایگاه دوم و از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ماه نیز جایگاه چهارم را از آن خود کرده است. همچنین استان قزوین در تعداد اخبار شورای فرهنگ عمومی جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تشریح کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین مصوبات شاخصی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تدوین سند توسعه فرهنگی استان در ۲ فاز مستقل، اندازه‌گیری شاخصه‌های فرهنگی استان، اجرایی کردن بیانیه گام دوم و تعیین وظایف هر دستگاه، ساماندهی تبلیغات محیطی شهرها، توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد و تشکیل کارگروه‌های تخصصی اشاره کنیم.

اسماعیلی در پایان گفت: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و شهرهای استان قزوین از دیگر اقدامات خوب این شورا بوده است که شورای فرهنگ عمومی اقبالیه، معلم کلایه و شهرستان البرز عملکرد بهتری نسبت به دیگر شوراها داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha