پیامبر گرامی اسلام؛ صاحب تمدن اسلامی است
کد خبر: 3959045
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

پیامبر گرامی اسلام؛ صاحب تمدن اسلامی است

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با تأکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام صاحب تمدن اسلامی هستند، گفت: پیامبر با تشکیل حکومت نبوی در مدینه جرقه حکومت عدل الهی را در روی زمین زدند و آغازگر ایجاد حکومت اسلامی در مدینه بودند، سپس این حکومت توسعه یافت و اکنون یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت زمین مسلمان و دنباله‌روی پیامبر گرامی اسلام هستند.

پیامبر گرامی اسلام؛ صاحب تمدن اسلامی استحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: پیامبران توسط خداوند متعال انتخاب می‌شوند وقتی تاریخ را می‌خوانیم می‌بینیم که خداوند به یکباره فردی را به‌عنوان پیامبر انتخاب نمی‌کند بلکه همه پیامبران پیش از آفرینش انتخاب شده‌اند و اسامی آنان در لوح محفوظ الهی ثبت و ضبط است.

وی ادامه داد: خداوند متعال، خود تربیت انبیا را برعهده‌گرفته است و هر پیامبر را به یک روش تربیت‌کرده است برای مثال حضرت عیسی بدون پدر متولد می‌شوند و پیامبر گرامی اسلام نیز در کودکی پدر و مادر خود را از دست می‌دهند بنابراین خداوند متعال خود تربیت پیامبران را عهده گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند متعال تا زمان رسالت، پیامبران را در عالم تکوین زیر چتر خود قرار می‌دهند تا تربیت شوند و پس از آن نبی را برای هدایت جامعه مبعوث و مأمور می‌کند.

وی تصریح کرد: هر پیامبری در وقت خاص خود و بنابر اراده خداوند متعال مبعوث شده است برای مثال حضرت عیسی در نوزادی سخن گفته و اعلام می‌کند که خداوند او را به‌عنوان پیامبر قرار داده است بنابراین شیوه مبعوث شدن پیامبران متفاوت بوده است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام قبل از رسالت تحت چتر حمایتی خداوند متعال قرار داشت و مردم او را به‌عنوان محمد امین می‌شناختند و وی را دوست داشتند چون به امانتداری و صداقت شهره بودند.

وی یادآور شد: پیامبر در آغاز رسالت خطاب به مردم عنوان داشتند که «اگر به شما بگویم که در پشت این کوه سپاهیانی هستند که می‌خواهند بر شما یورش آورند، آیا مرا تصدیق می‌کنید؟! همه گفتند: بلی! تو امین و راست‌گو هستی. پیامبر (ص) فرمود «پس تنها خداوند را بپرستید و تنها او را خداوند خود بدانید... شهادت و گواهی دهید که من فرستاده خدا به سوی شما و دیگر انسان‌ها هستم. من عزّت دنیا و آخرت را برای شما می‌آورم»

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) شرایط جامعه را مهیا دیده بودند و به این طریق مردم را به اسلام دعوت می‌کردند ولی با وجود شخصیت برجسته حضرت رسول مشرکان با او مخالفت کردند همان‌گونه که مردم سخن گفتن عیسی مسیح را در نوزادی دیده بودند اما پس از آن او را انکار کردند.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام صاحب تمدن اسلامی هستند، گفت: پیامبر با تشکیل حکومت نبوی در مدینه جرقه حکومت عدل الهی را در روی زمین زدند و آغازگر ایجاد حکومت اسلامی در مدینه بودند، سپس این حکومت توسعه یافت و اکنون یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت زمین مسلمان و دنباله‌روی پیامبر گرامی اسلام هستند و در آینده نزدیک بیشتر مردم به دین اسلام خواهند گروید.

حجت‌الاسلام سبجانی‌نیا اظهار کرد: آینده تمدن اسلامی، گسترش آن در سراسر دنیا خواهد بود و خداوند اراده کرده است که مؤمنین و موحدان را میراث‌دار زمین قرار دهد و حکومت عدل الهی در زمین گسترش یابد.

وی تشریح کرد: اگر بتوانیم سیره و سخن آن حضرت را برای مردم دنیا بازگو و تبیین کنیم این امر موجب گرایش آنان به اسلام خواهد شد. عبدالسلام بن صالح هروی از امام رضا (ع) نقل می‌کند، حضرت می‌فرمود «رحمت خدا بر کسی باد که دین و ولایت ما را زنده می‌کند» به حضرت گفته شد که انسان چگونه امر شما را احیا و زنده کند؟ حضرت فرمودند «علوم ما را یاد بگیرد و به مردم بیاموزد؛ زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعاً از ما پیروی خواهند کرد».

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان اینکه اگر مردم دنیا به کلام آگاه باشند از آن پیروی خواهند کرد، یادآور شد: باید قرآن و احادیث نبوی را برای مردم تبیین کنیم چون فطرت انسانی به حق، عدل و انصاف تمایل دارد و مردم را جذب خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha