۴۰۰۰ خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند
کد خبر: 3960101
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

۴۰۰۰ خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند

معاون دفتر آستان قدس رضوی در قزوین گفت: مجموعه آستان قدس قزوین در قالب ۱۴۰ کانون و چهار هزار خادمیار فعالیت می‌کند که این افراد براساس تخصص‌ها و توانایی‌ها برای رضایت علی بن موسی الرضا (ع) و خدمت‌رسانی به مردم ساماندهی شده‌اند.

۴۰۰۰ خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از قزوین، حسنعلی نوروزی، معاون دفتر آستان قدس رضوی در قزوین، در مراسم اختتامیه جشنواره خدمت رضوی استان قزوین که شب گذشته (دوشنبه ۲۵ اسفند) با حضور مسئولین استانی در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزارشد با تشریح عملکرد این مجموعه اظهار کرد: مجموعه آستان قدس قزوین در قالب ۱۴۰ کانون و چهار هزار خادمیار فعالیت می‌کند که این افراد براساس تخصص‌ها و توانایی‌ها برای رضایت علی بن موسی الرضا (ع) و خدمت‌رسانی به مردم ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: خدمات این کانون‌ها از جمله شناسایی افراد محروم که در ۱۰ سال گذشته توان زیارت بارگاه قدس رضوی را نداشته‌اند و اعزام این افراد برای زیارت به مشهد است اما با توجه به شرایط کرونا، این اقدام تا سه ماه اخیر امکان نداشت که از سه ماه گذشته با رعایت پروتکل‌ها حدود ۳۰۰ نفر به مشهد اعزام شده‌اند.

معاون دفتر و مسئول محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در قزوین گفت: در بخش اطعام در اعیاد و مناسبت‌های مختلف، حدود یک میلیون و ۴۲۲ هزار پرس غذا بین افراد مختلف توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان صحرایی توسط خادمیاران از دیگر طرح‌های خوب این کانون است، ادامه داد: دو هزار و ۴۶۳مورد عیادت از بیماران در دستور کار خادمیاران قرار گرفت که این دیدارها همراه با تبرکاتی از دفتر آستان قدس بوده است.

نوروزی همچنین از تهیه و توزیع ۳۶ هزار بسته ارزاق و ۴۰۸ مورد جهیزیه و ۵۴۴ وام برای کسانی که به تسهیلات نیاز داشتند توسط خادمیاران خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: از دیگر اقدامات خادمیاران آستان قدس رضوی تهیه شش هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر، هزار و ۸۰۰ معاینات پزشکی توسط دکترهای طرف قرار داد با آستان قدس و تهیه هزار مورد دارو برای بیماران است.

وی با اشاره به تلاش‌های فرهنگی خادمیاران آستان قدس اضافه کرد: در طی سال جاری ۱۳۰۰ برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار شده و همچنین۸۳۶ مشاور خانوادگی و تحصیلی به صورت رایگان انجام شده است.

معاون دفتر و مسئول محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در قزوین با تأکید بر اقدامات جهادی خادمیاران آستان قدس رضوی در بسیاری از مناطق استان مانند کارگاه قالی بافی در بوئین زهرا در پایان گفت: این طرح با شناسایی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و با آموزش آن‌ها در دوره‌های ۴۵ روزه در آموزشگاه، توانست برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و در تامین معاش این خانواده‌ها گام اساسی بردارد.

انتهای پیام
captcha