برگزاری دعای عرفه در بقاع متبرکه قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3985386
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

برگزاری دعای عرفه در بقاع متبرکه قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مراسم دعای عرفه در سطح بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و همراه داشتن مهر و تسبیح، کتاب دعای شخصی برای شرکت در مراسم دعای عرفه ضروری است.

برگزاری دعای عرفه در بقاع متبرکه قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: روز عرفه روز شناخت و بندگی است و نباید از این روز غافل شویم؛ در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم به‌مانند سال گذشته در سطح بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم دعای عرفه در شهرستان البرز ساعت ۱۸ در سه امامزاده احمد (ع) حصارخروان، امامزاده اسحاق (ع) ورس و امامزاده سلیمان (ع) بیدستان، در شهرستان بوئین‌زهرا در امامزاده حلیمه خاتون (س) عصمت آباد و در شهرستان تاکستان در بقعه متبرکه آقاسیدعلی شارینی (ره) برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: چند مراسم شاخص دیگر نیز در سطح استان برگزار خواهد شد؛ مراسم دعای عرفه ساعت ۱۷ در امامزاده حسین (ع) برگزار و به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی تشریح کرد: همچنین در ساعت ۱۷ امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده آمنه خاتون (س) هم میزبان زائران خواهند بود و ساعت ۱۸ نیز مراسم دعا در امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) و امامزاده اسماعیل (س) باراجین برگزار خواهد شد. زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و همراه داشتن مهر و تسبیح، کتاب دعا شخصی برای شرکت در مراسم دعای عرفه ضروری است.

حجت‌الاسلام مجیدی بیان کرد: غسل، زیارت امام حسین (ع)، ۲ رکعت نماز در زیر آسمان و اقرار به گناهان، چهار رکعت نماز در هر رکعت پس از حمد ۵۰ مرتبه توحید، قرائت دعای عرفه و روزه روز عرفه از اعمال این روز است.

انتهای پیام
captcha