افزایش بودجه قرآنی در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد
کد خبر: 4006798
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

افزایش بودجه قرآنی در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم بنای حمایت از قرآن را دارد، پروژه‌های قرآنی از جمله برپایی دارالقرآن‌ها، مسابقات فرهنگی حوزه قرآنی و اهل‌بیت (ع) توسط فراکسیون قرآن مجلس مورد حمایت قرار می‌گیرد، همچنین ترویج نماز، ترویج فرهنگ عمل به قرآن و افزایش بودجه قرآنی از دیگر اهداف این فراکسیون است.

فراکسیون قرآن و عترت در مجلس تشکیل شده است

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، لبرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که امروز ۲۸ مهر ماه در سالن اجتماعات پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در ماه ربیع قرار داریم، این ایام برای همه جهانیان ایام شکوه و عظمت و جلال خلقت انسانی است که در کسوت آن آخرین پیامبر پا به عرصه گذاشته و جهان را متأثر از حضور خود کرده است.

وی افزود: امروز نیز ما جشنواره‌ای به نام قرآن و عترت تشکیل دادیم، ۳۱ سال است که دانشگاه فرهنگیان این جشنواره را برگزار می‌کنند، برگزاری این جشنواره ۳۱ سال به طور مداوم در کنار آموزه‌های قرآنی و دینی قابل تقدیر است، در واقع این دانشگاه ۳۱ سال است که به ریسمان قرآن چنگ زده و تلاش کردند که معلمانی پرورش دهند که فرزندان ما به عنوان شاگرد آن‌ها از چشمه‌سار پیامبر اکرم (ص) و قرآن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی قزوین بیان کرد: بنده به‌عنوان نماینده مجمع نمایندگان استان عضو فراکسیون قرآن هستم، هدف این فراکسیون حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی و کمک کردن به همه پروژه‌های قرآنی است.

وی تأکید کرد: پروژه‌های قرآنی از جمله برپایی دارالقرآن‌ها، مسابقات فرهنگی حوزه قرآنی و اهل‌بیت (ع) توسط این فراکسیون مورد حمایت قرار می‌گیرد، همچنین ترویج نماز، ترویج فرهنگ عمل به قرآن و افزایش بودجه قرآنی از دیگر اهداف این فراکسیون است؛ قرآن نباید در کشور اسلامی ایران مظلوم و مهجور واقع شود، قرآن نباید بر سر طاقچه قرار بگیرد بلکه باید با گوشت و پوست و خون ما و نسل آینده عجین شود تا در قیامت شرمنده پیامبر نباشیم.

محمدبیگی یادآور شد: به‌منظور پیگیری مسائل قرآنی در دفتر خودم نیز کانون قرآن و عترت ایجاد شده است، مجلس یازدهم بنای حمایت از قرآن را دارد و از جشنواره‌های قرآنی حمایت می‌کند، اگر در راه قرآن قدم بردارید برکت قرآن برکت زندگی همه شما خواهد بود، مطمئن باشید از کرامت قرآن در زندگی‌تان بهره‌مند خواهید شد.

وی تأکید کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان نیز در مجلس در حال پیگیری است، امیدواریم بتوانیم در راستای ارتقای سطح معیشتی معلمان در این دوره از مجلس گام برداریم.

انتهای پیام
captcha