تربیت اقتصادی براساس آموزه‌های قرآنی مغفول مانده است
کد خبر: 4006799
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

تربیت اقتصادی براساس آموزه‌های قرآنی مغفول مانده است

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بخش استارت آپ قرآنی بخش ویژه‌ای در ساحت تربیت اقتصادی براساس آموزه‌های قرآن است که کمتر به آن پرداخت شده و اکنون مورد استقبال قرار گرفته است و در دوره‌های آینده جشنواره نیز این بخش را دنبال می‌کنیم.

تربیت اقتصادی براساس قرآن کمتر موردتوجه قرار گرفته است

به گزارش ایکنا از قزوین، سید کامران میرمعینی، مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، در آیین اختتامیه سی‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که امروز ۲۸ مهر ماه در سالن اجتماعات پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: توجه به مسائل قرآنی و برگزاری جشنواره‌های قرآنی یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه فرهنگیان است، از طرف دیگر شاهد مشارکت گسترده دانشجویان در این مسابقات و جشنواره‌های قرآنی هستیم.

وی افزود: طی دو سال گذشته در شرایط کرونایی نیز جشنواره با رونق خوبی برگزار شد، در سی‌و‌یکمین جشنواره حدود ۱۰ هزار دانشجو معلم در روند و مراحل مختلف جشنواره ما را همراهی کردند که از این تعداد ۱۵۵۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند، استان قزوین نیز میزبان جشنواره کشوری بود که جشنواره به نحو احسن برگزار شد.

دبیر سی‌و‌‎یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: سی‌و‌یکمین جشنواره قران و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در ۱۰ بخش و ۴۳ رشته برگزار شد؛ در بخش آوایی شامل قرائت قرآن کریم، ترتیل، حفظ قرآن کریم، 5 جز، ۱۰ جز و حفظ کل، تواشیح، همخوانی قرآن کریم در بخش خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران است، بخش معارفی نیز شامل ترجمه و تفسیر قرآن، احادیث اهل‌بیت، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، پرسمان معارفی، احکام و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

وی یادآور شد: بخش ادبی شامل شعر، داستان‌نویسی، داستان کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، آیین سخنوری و قصه‌گویی با موضوع قرآن و عترت و بخش هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، نستعلیق، عکاسی، طراحی پوستر، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و خط تحریری است.

میرمعینی خاطرنشان کرد: بخش پنجم نیز بخش پژوهشی است که دانشجویان باید در حوزه تلخیص کتاب، مقاله‌نویسی و نقد کتاب با موضوع قرآن شرکت کنند؛ همچنین بخش ششم رشته‌های فناوری شامل تولید نرم‌افزار و تولید اپلیکیشن قرآنی و کانال‌های مجازی قرآنی است؛ بخش هفتم رشته‌های نهج‌البلاغه نیز شامل معارف نهج‌البلاغه، مقاله‌نویسی با محوریت نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و بخش هشتم صحیفه سجادیه شامل معارف صحیفه سجادیه، مقاله‌نویسی با محوریت صحیفه سجادیه و دعاخوانی ویژه فرازهای صحیفه سجادیه است.

وی افزود: در بخش فناوری دانشجویان با طرح‌های خیلی خوبی شرکت کردند، امسال برای نخستین بار رشته استارتاپ‌های قرآنی، رشته‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز به این جشنواره افزوده شده و به این رخداد وزن بیشتری بخشیده است.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: بخش استارت‌آپ قرآنی بخش ویژه‌ای در ساحت تربیت اقتصادی بر اساس آموزه‌های قرآنی است که کمتر به آن پرداخت شده است و اکنون مورد استقبال قرار گرفته است و در دوره‌های آینده جشنواره نیز این بخش را دنبال می‌کنیم، جشنواره با شرایط خوبی برگزار شد بدون اینکه رشته‌ای حذف شود، رشته‌های آیین سخنوری، خط تحریری، قصه‌گویی، نیز جزو رشته‌هایی است با توجه به اهداف ما اختصاصاً برای دانشگاه فرهنگیان طراحی شده بود.

وی تأکید کرد: به‌محض پایان یافتن این جشنواره مقدمات جشنواره سی و دوم فراهم می‌شود، تا پایان سال نیز مراحل مقدماتی و استانی سی و دومین جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha