آموزش قرآن تعطیل‌شدنی نیست
کد خبر: 4008064
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

آموزش قرآن تعطیل‌شدنی نیست

مدیر کانون قرآنی علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع) شهر بیدستان گفت: پس از شیوع کرونا تمام فعالیت‌های فرهنگی شهر تعطیل شد اما این کانون تحت هر شرایطی آموزش قرآن را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد.

آموزش قرآن تعطیل‌شدنی نیست

خدیجه کجینه‌باف، مدیر کانون قرآنی «علی بن موسی‌ الرضا(ع)» در شهر بیدستان، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: از سال 89 فعالیت خود را از یک مکان محقر در بیدستان شروع کردیم و کمتر از یک ماه است که توسط شهرداری بیدستان مکانی در اختیار این کانون قرآنی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا تمام فعالیت‌های فرهنگی شهر تعطیل شد اما کانون علی بن موسی‌الرضا(ع) کلاس جدید تشکیل داد و تحت هر شرایطی آموزش قرآن را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد.

مدیر کانون علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با اشاره به اینکه دختران و پسران دانش‌آموز جامعه هدف این کانون هستند، تصریح کرد: این کانون هفت مربی قرآن کریم و 60 قرآن‌پژوه دارد که طی 11 سال 6 حافظ کل قرآن تقدیم جامعه کرده است. از 60 قرآن‌پژوه 30 نفر دانش‌آموز و نوجوان هستند که این امر دغدغه مسئولان این کانون و پرداختن به نسل جوان را نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه تمامی کلاس‌ها حفظ و تنها یک کلاس ترتیل در این کانون دایر است، اضافه کرد: کار تخصصی کانون، حفظ قرآن کریم و تربیت حافظ است؛ در شهر بیدستان مؤسسات دیگری هم مشغول به فعالیت هستند ولی کانون علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به‌صورت تخصصی در مقوله حفظ قرآن کریم ورود پیدا کرده است.

کجینه‌باف متذکر شد: مجموعه مهد قرآن 23 کانون در سطح شهرهای استان دارد، انتظار داریم مسئولان استان کانون‌های قرآن کریم را حمایت کنند تا در شهرهای دیگر شاهد حل مشکلات آنان باشیم.

مدیر کانون علی‌ بن‌ موسی‌الرضا(ع) یادآور شد: قرآن‌آموزان را به‌صورت چهره به چهره و تبلیغات فضای مجازی جذب می‌کنیم. اگر آموزش‌وپرورش همکاری کند جذب قرآن‌آموزان افزایش پیدا خواهد کرد؛ برای جذب قرآن‌آموز به چند مدرسه در شهر بیدستان مراجعه کردیم ولی مدیران مدارس همکاری نکردند.

انتهای پیام
captcha