مشق عشق بر بلندای تپه‌های میمک
کد خبر: 4012617
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

مشق عشق بر بلندای تپه‌های میمک

شهید ابوالفضل خویینی در محله دارالشفای قزوین متولد شد و در مبارزات علیه رژیم پهلوی و انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت و در جنگ تحمیلی پس از تصرف تپه‌های میمک و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی بر اثر اصابت خمپاره به همراه جمعی از دوستانش آسمانی شد.

شهید ابوالفضل خویینی

قزوین مهد علم و ادب است و در طول تاریخ بزرگانی از این دیار برخاسته و برای اعتلای اسلام تلاش‌ها کرده‌اند که تاریخ خون‌بار شیعه گواه صادقی بر این موضوع است.

در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون بسیاری را در قالب مبلغ و نیروی رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار دیگر رزمندگان با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این مکتوب با زندگینامه شهید طلبه ابوالفضل خویینی آشنا می‌شویم.

طلبه شهید ابوالفضل خویینی، فرزند رضا در هشتم آذر ماه ۱۳۳۳ در محله دارالشفای قزوین متولد شد و در خانواده مؤمن و مذهبی پرورش یافت.

وی به تحصیلات خود تا دیپلم ادامه داد و سپس برای شناخت بیشتر اسلام راستین در مدارس علمیه سردار، شیخ‌الاسلام و مدتی نیز در حوزه علمیه قم به کسب علم پرداخت.

این شهید بزرگوار علاقه فراوانی به امام داشت و همیشه بیان می‌کرد وجود رهبر در این زمان بسیار با ارزش و سودمند است و ما سخت به وجود ایشان نیازمندیم.

از آغاز انقلاب با شکوه اسلامی همیشه در تلاش بود به حرکت‌ها و فعالیت‌های علیه رژیم شاه نظم دهد و در حال تکثیر و پخش نوارها و اعلامیه‌های حضرت امام در منزل دوستان دستگیر شد و پس از آزادی از زندان با حرکت عظیم و آغازگر انقلاب در دی ۵۶ با جمع دیگری از دوستان، گروهی تشکیل دادند که بعدها «حزب‌الله» نام گرفت. با گسترش انقلاب آنان توانستند سلاح‌هایی تهیه کرده و در تظاهرات از راهپیمایان پاسداری کنند.

ابوالفضل با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمد و ۱۶ دی ماه سال ۵۹ به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد.

در حین اعزام به مادرش گفت: «برگشتن دوباره من معنی ندارد و بعد از جنگ علیه صدام به کربلا رفته و بعد از آزادسازی کربلا به یاری خدا راهی فلسطین می‌شویم و تا آزادسازی قدس از دست جنایتکاران اسرائیل و آمریکا باز نخواهیم گشت و من شما را در کربلا ملاقات خواهم کرد».

وی سرانجام ۲۸ دی ماه سال ۵۹ پس از تصرف تپه‌های میمک و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی بر اثر اصابت خمپاره به همراه جمعی از دوستانش آسمانی شد.

وصیت‌نامه شهید خویینی

«وحدت خود را از دست ندهید، چون این وحدت کلمه است که در دل نیروهای دشمن و دل ابرقدرت‌های پوسیده شرق و غرب رعب و وحشت انداخته است.

به جوانان توصیه می‌کنم که آموزش نظامی ببینند زیرا این جنگ تمامی ندارد تا زمانی که آمریکا و شوروی وجود دارد دوباره ستمگری هست و تا زمانی که مستکبرین بر روی زمین هستند جنگ اسلام و کفر وجود دارد».

انتهای پیام
captcha