راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی و بهبود بیماری
کد خبر: 4016643
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

راهکارهایی برای تغییر سبک زندگی و بهبود بیماری

یک متخصص طب سنتی گفت: در کتاب «تغذیه در کبد چرب، راهکارهای طب سنتی ایرانی و طب نوین» نکاتی برای علاقه‌مندان به اصلاح سبک زندگی مطرح و برای نگارش آن مطالعات بسیاری شده است‌؛ بنابراین با توجه به شیوع بیماری کبد چرب در جامعه پیشنهاد می‌شود همگان آن را مطالعه کنند.

مرضیه بیگم سیاهپوش

مرضیه‌بیگم سیاهپوش، متخصص طب سنتی، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: کتاب «تغذیه در کبد چرب، راهکارهای طب سنتی ایرانی و طب نوین» توسط انتشارات ایرانیان طب به چاپ رسیده است. این کتاب به اصلاح سبک زندگی و به ویژه تغذیه، از دیدگاه طب سنتی و علم تغذیه به منظور پیشگیری و درمان کبد چرب می‌پردازد؛ نگارش این کتاب سه سال طول کشیده است که در نگارش برخی از فصول آن، فائزه عسگری و محمد احمدی از متخصصان تغذیه کمک کردند.

وی ادامه داد: در کتاب «تغذیه در کبد چرب، راهکارهای طب سنتی ایرانی و طب نوین» نکاتی برای علاقه‌مندان به اصلاح سبک زندگی مطرح و برای نگارش آن مطالعات بسیاری شده است‌؛ بنابراین با توجه به شیوع بیماری کبد چرب در جامعه پیشنهاد می‌شود همگان آن را مطالعه کنند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: کتاب «تغذیه در کبد چرب، راهکارهای طب سنتی ایرانی و طب نوین» در سایت ایرانیان طب موجود است و فروش اینترنتی آن نیز انجام می‌شود، در استان قزوین علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند به کتاب‌‎فروشی هجرت واقع در خیابان سعدی (منبع آب) مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اصلاح سبک زندگی برای بهبود بیماری کبد چرب اظهار کرد: بیماران برای اصلاح سبک زندگی باید حداقل یک روز درمیان نیم ساعت پیاده‌روی داشته باشند و بهتر است که پیاده‌روی، سریع باشد. اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی ورزش‌های ایده‌آلی هستند که مبتلایان می‌توانند آن را انجام دهند.

این پزشک گفت: همچنین بیماران باید تغذیه خود را اصلاح کرده، خوب شبانه خود را تنظیم کنند، استرس نداشته باشند، زیرا استرس به‌شدت در بیماری کبد چرب موثر است و می‌تواند بیمار را ضعیف کرده و مزاج را تغییر دهد؛ در نهایت اولین اقدام در مواجهه با بیماران دارای کبد چرب، اصلاح سبک زندگی است.

به گزارش ایکنا، در هفته کتاب در سال جاری در بخش علمی جشنواره کتاب سال استان قزوین جایزه دکتر احسان اشراقی به کتاب «تغذیه در کبد چرب، راهکارهای طب سنتی ایرانی و طب نوین» رسید. شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره کتاب سال قزوین در ۱۰ بخش به رقابت پرداختند که در بخش علمی جایزه دکتر احسان اشراقی به کتاب«تغذیه در کبد چرب، راهکارهای طب سنتی ایرانی و طب نوین» نوشته دکتر مرضیه بیگم سیاهپوش رسید.

انتهای پیام
captcha