تلاش اوقاف برای کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم
کد خبر: 4017159
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

تلاش اوقاف برای کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: سیستم اوقاف باید به سمت تولید برود تا بتواند در شرایط تحریم باری از دوش کشور بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در سی و دومین جلسه کمیسیون املاک و اجارات این اداره کل بیان کرد: کمیسیون املاک ایجاد شده تا اگر موقوفه‌ای نیازمند تبدیل به احسن و فروش بود، کمیسیون املاک استان با نظر کارشناسان تصویب و تصمیم‌گیری کند.

این مسئول ادامه داد: با انجام این اقدامات، درآمد اولیه اوقاف افزایش پیدا می‌کند؛ این اتفاق با تغییر رفتار موقوفه داری همچنین تغییر شرایط اجاره داری رقم خورده ضمن اینکه زمین‌های کشاورزی هم با مشارکت و مضاربه و غیره به درآمدزایی رسیده‌اند. سیستم اوقاف باید به سمت تولید برود تا بتواند در شرایط تحریم باری از دوش کشور بردارد.

حجت‌الاسلام مجیدی تأکید کرد: کمیسیون املاک در اوقاف برای تسهیل، دقت و احقاق حقوق موقوفات برای مجوزهایی که سازمان مرکزی باید صادر کند، تشکیل می‌شود و با این هدف که هم حقوق مستأجران و متصرفین موقوفات رعایت شود و هم حق موقوفه به‌خوبی لحاظ شده و مشکلی پیش نیاید.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر این کمیسیون سه سال است که شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: فردی ملک موقوفه را بدون اجازه تصرف کرده و طی ۲۰ سال گذشته در تصرف خود داشته و در آن مستحدثات و اعیانی بنا کرده است، اگر بخواهیم طبق قانون رفتار و عمل کنیم، باید این شخص را نسبت به آن اراضی و املاک موقوفه خلعید و ممنوع المداخله کرد، اما ازآنجاکه تعداد این افراد و موارد مشابه فراوان است و ضمن آنکه بسیاری از متصرفین بدون علم و آگاهی از موقوفه بودن به‌طور ناخواسته در این شرایط قرار گرفته و متصرف شده‌اند، باید برای این‌گونه موارد مجوز واگذاری اعیان صادر شود.

انتهای پیام
captcha