برگزاری جشنواره باقلوای سنتی قزوین
کد خبر: 4017395
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

برگزاری جشنواره باقلوای سنتی قزوین

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان قزوین از برگزاری نخستین جشنواره و مسابقه تهیه باقلوای سنتی قزوین خبر داد.

باقلوای سنتی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی فنی حرفه‌ای استان قزوین، محسن مددی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: به مناسبت شب یلدا جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین با حضور بانوان و آقایان در روزهای ۲۰ تا ۲۵ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه باقلوا از معروف‌ترین سوغاتی‌های قزوین به شمار می‌رود، افزود: ارتقای مهارت تهیه این شیرینی سنتی از اهداف برگزاری این مسابقه و جشنواره به شمار می‌رود. خلاقیت در شکل باقلوا، بسته‌بندی خلاقانه، رعایت اصول بهداشتی، طبی و رژیمی از اصول و شاخص‌های این مسابقه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین بابیان اینکه این مسابقه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بقیه‌الله قزوین برگزار می‌شود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی و یکی از آموزشگاه‌های شکلات و شیرینی‌پزی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین را در برگزاری این رخداد یاری می‌کنند.

مددی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را در نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی که در این ایام در قزوین برگزار می‌شود به نمایش بگذارند. همچنین به نفرات برگزیده این مسابقات ضمن اهدای جوایز، گواهی حضور در مسابقات ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه و جشنواره می‌توانند تا پیش از ۱۸ آذرماه جاری از طریق تماس با مرکز شماره ۱۰ فنی و حرفه‌ای خواهران قزوین اقدام کنند.

به گزارش ایکنا، باقلوای قزوین دارای سه مدل باقلوای لوزینه، باقلوای پیچ و معروف‌ترین نوع خود یعنی باقلوای پرچمی است که با ترکیب قند بادام، قند پسته، قند زعفران، گلاب، هل و آرد تهیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha