کاهش تهدیدات اجتماعی با ترویج قرآن در میان نسل جوان
کد خبر: 4017859
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
امام‌جمعه اقبالیه بیان کرد:

کاهش تهدیدات اجتماعی با ترویج قرآن در میان نسل جوان

امام‌جمعه اقبالیه گفت: جاذبه قرآن به اندازه‌ای است که تلاوت آیه‌هایی از آن، زمینه انس با همه قرآن را فراهم می‌کند و با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

حجت‌الاسلام‌ سیدمرتضی فاطمیان استاد حوزه علمیه قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمرتضی فاطمیان از اساتید حوزه علمیه قزوین، در مراسم محفل انس با قرآن که شب گذشته، 10 آذرماه در مسجد امام حسین(ع) شهر اقبالیه برگزار شد، گفت: برپایی این‌گونه محافل نقش مهمی در توسعه و گسترش و رشد و شکوفایی مباحث قرآنی دارد.

وی بیان کرد: جوانی بهترین دوران برای انس با قرآن است، به‌طوری که در روایات آمده هر کس در حالی‌ که جوان و با ایمان است قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود. جاذبه قرآن به اندازه‌ای است که تلاوت آیه‌هایی از آن، زمینه انس با همه قرآن را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه شهر اقبالیه ادامه داد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم. قرآن برای تمام اعصار است و در همه زمینه‌های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات راهکار و برنامه مدون دارد.

نقش محافل قرآنی در آرامش روانی انسان

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اجرای محافل و نشست‌های قرآنی در سطح شهر را گامی مؤثر برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن کریم، توسعه فعالیت‌های دینی، قرآنی و معنوی، پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان در زمینه یادگیری بهتر مفاهیم قرآنی و انس گرفتن بیش‌ از پیش مردم با این کلام الهی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وجود قاریان و حافظان از برکت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و جزء بزرگترین افتخارات ما به حساب می‌آید، گفت: برگزاری محافل قرآنی موجب آرامش روانی و رشد معنوی در انسان شده و اگر عمل به قرآن کریم اساس زندگی ما باشد از برکات و اثرات این منبع غنی الهی برخوردار خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha