مهلت ارسال آثار به جشنواره ابوذر قزوین تمدید شد
کد خبر: 4018629
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

مهلت ارسال آثار به جشنواره ابوذر قزوین تمدید شد

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در خصوص جشنواره ابوذر گفت: مهلت ارسال آثار ششمین جشنواره ابوذر تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ تمدید شده و اختتامیه جشنواره در ۲۱ دی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

جشنواره ابوذر قزوین

سرهنگ محمد کشاورز، رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: امروز تبلیغات رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنانِ این مرز و بوم، بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی است. از اهداف جنگ رسانه‌ای می‌توان به ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن‌بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بی‌شک پاسخگویی به پرسش‌های افکار عمومی، ارائه پاسخ‌های به موقع، اعتمادافزایی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و همدلی می‌تواند به مثابه سد محکمی در مقابل جولان رسانه‌های معاند و بیگانه باشد. در این میان قلم اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی دقیق، شبهه‌زدایی از ابهامات و تقویت شفافیت، آگاه‌سازی مردم از توطئه‌های دشمنان و آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی و نیز شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با پرورش نهال امید به آینده و راندن ترس و نومیدی که از خواسته‌های بحق رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، گره‌گشا و از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم و همچنین حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و نیز ارتقای تولیدات ارزشی و حمایت از خبرنگاران و پدیدآورندگان آثار فاخر انقلابی از برنامه‌های محوری سازمان بسیج رسانه است، این مجموعه به‌عنوان نهاد انقلابیِ حامی جریان رسانه‌ای انقلاب، در تلاش است تا با برگزاری جشنواره ابوذر، در مسیر گفتمان‌سازی آرمان‌های انقلاب و منویات رهبری معظم آن و مطالبه‌گری از مسئولین در راستای خدمت صادقانه به ولی نعمتان اصلی انقلاب گام بردارد.

وی از اهداف جشنواره ابوذر به توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی، تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه‌ها، تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره، ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ای دغدغه‌مند، شناسایی افراد رسانه‌ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه‌های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جریان‌سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکارها اشاره کرد.

کشاورز خاطرنشان کرد: امنیت پایدار، امید و نشاط، روحیه جهادی و انقلابی (کرونا، کمک مومنانه، مواسات و انفاق، اردوهای جهادی و...)، الگوسازی و مطالبه کارآمدی، آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، قاچاق، گرانفروشی، محرومیت، ناکارآمدی مدیران و مسئولین)، سبک زندگی(ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف...)، مدیریت بر فضای مجازی، توان داخلی و خوداتکایی، مانع‌زدایی‌ها، دشمن‌شناسی و احیای دشت قزوین نیز به‌عنوان موضوع استانی از محورهای جشنواره ابوذر هستند.

وی اضافه کرد: عکس، گزارش، خبر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک، گفتگو و مصاحبه و تیتر از جمله بخش‌های جشنواره ابوذر هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در خصوص ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره ابوذر تشریح کرد: کلیه اصحاب رسانه می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. شرکت‌کنندگان در جشنواره باید آثار خود را با رعایت شرایط جشنواره و رعایت زمان‌بندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال کنند. آثار نباید مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی باشد. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر منتشر شده پذیرفته می‌شود و در صورت عدم درج نام صاحب اثر و یا نام مستعار، باید توسط مدیر مسئول مهر و امضاء شده باشد.

وی افزود: مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده، به عهده متقاضی است و دبیرخانه درقبال دعاوی مذکور هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت. تکمیل فرم مشخصات فردی و رسانه‌ای به همراه مشخصات کامل برای هر اثر الزامی است. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نمی‌شود. به کلیه شرکت‌کنندگان که آثارشان تا مهلت تعیین شده توسط دبیرخانه دریافت شده باشد گواهی شرکت اعطا می‌شود. تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌‎بینی نشده و تفسیر ابهامات احتمالی، صرفا به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود. آثار منتخب در جشنواره‌ها و مسابقات مشابه که حائز رتبه شده‌اند؛ پذیرفته نمی‌شود.

کشاورز تصریح کرد: مهلت ارسال آثار جشنواره ابوذر تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ تمدید شده و اختتامیه جشنواره در ۲۱ دی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد؛ آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی ۱۵ آذر ۹۹ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشند.

وی تأکید کرد: هر متقاضی حداکثر می‌تواند ۶ اثر در قالب‌های جشنواره ارائه دهد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به‌صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد، مطالب مربوط به بولتن‌های داخلی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها امکان شرکت در جشنواره را ندارند. صاحبان آثار مکتوب باید اثر خود را در قالب pdf ارسال کنند (در صورت عدم خوانا بودن، دبیرخانه اجازه حذف اثر را دارد).

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: صاحبان آثار منتشر شده در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری باید لینک اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند. داوری آثار توسط اساتید خبره در خارج از استان انجام خواهد گرفت. به نفرات برتر در هر بخش جایزه نقدی و لوح تقدیر تعلق می‌گیرد و آثار برتر به جشنواره کشوری راه خواهند یافت. اگر اثری که به صورت گروهی تهیه شده ، حائز رتبه شود، لوح تقدیر به همه گروه و جایزه به صورت مشترک اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: در بخش عکس خبری، اثر منتشر شده به همراه اصل اثر با فرمت JPG و کیفیت متعارف در یک فایل فشرده ارسال شود. گزارش‌های خبری بایستی از شبکه‌های تلویزیونی و یا شبکه‌های مجازی پخش شده باشند و حداکثر سه دقیقه و فیلم‌های مستند خبری حداکثر ۵ دقیقه با فرمت AVI یا MPEG همراه با مشخصات اثر شامل عنوان، موضوع و محور، عوامل تهیه و مدت زمان آن که در ابتدای اثر درج شده است ارسال شود.

کشاورز اشاره کرد: اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت سازمان بسیج رسانه استان قزوین به آدرس www.basijmedia.ir و کانال تلگرامی @aboozarqazvin و صفحه اینستاگرام @b.resanehqazvin انجام خواهد شد. به همراه هر اثر اطلاعات لازم شامل نام و نام خانوادگی، نام رسانه، نام اثر(تیتر)، موضوع و محور نیز ارسال شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در خصوص نحوه ثبت‌نام و مهلت ارسال آثار اظهار کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا به آدرس دبیرخانه قزوین، شهرک کوثر، خیابان شهید رجبعلی (اندیشه)، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک ۹، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال کنند و در صورت سوال با شماره ۰۲۸۳۳۷۸۵۱۰۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha