قزوین نیازمند دارالقرآن مرکزی است
کد خبر: 4024103
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

قزوین نیازمند دارالقرآن مرکزی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در شهر قزوین باید مرکزی را ایجاد و دارالقرآن‌ها را آنجا مستقر کنیم، گفت: مؤسسات قرآنی برای فعالیت‌های مطلوب نباید دغدغه مالی و اقتصادی داشته باشند.

کودک و قرآنحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد زهرایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در خصوص اولویت‌های تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: امروز در سازمان تبلیغات اسلامی ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و اینکه دغدغه مقام معظم رهبری به دغدغه عموم مردم و کف جامعه تبدیل شود، یک اولویت است؛ مردمی سازی تبلیغ و حوزه فرهنگی دغدغه جدی دیگر در گام دوم سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که سازمان تبلیغات به‌صورت جدی دنبال می‌کند تا مردمی سازی فرهنگ انجام شود، تقویت شبکه امامت و امامان محله است، این شبکه قبلاً به روحانیون روستاها و ائمه جماعات خلاصه می‌شد اما از سال ۹۶ طرح بسیار مناسبی باهدف تقویت شبکه امامان محله راه‌اندازی شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر در محله‌های پایین‌شهر و بالا شهر امام محله داریم، امامان محله جوانان طلبه، فعال، پویا و مردمی هستند که در یک محله اقدامات مختلفی انجام می‌دهند، امامان محله صرفاً امام جماعت مسجد نیستند و نسبت به مسائل و مشکلات محله دغدغه‌مند هستند. امام محله در همه حوزه‌های محله ورود پیدا می‌کند، در حال حاضر یک شبکه ایجادشده است که طی آن امام محله با توجه به ارتباطی که ایجاد می‌کند نیازهای محله را برطرف می‌کند و تأثیر خوبی در رفع آسیب‌های اجتماعی محله دارد.

زهرایی تصریح کرد: وظیفه اصلی امام محله تقویت جوهره دین است اما قرار نیست صرفاً نماز بخواند بلکه تمایل به رفع نیازهای اجتماعی از عوامل مهم در رفتار امام محله است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دارالقرآن‌های قزوین، اظهار کرد: استان قزوین دارای ۲۳۰ دارالقرآن و موسسه قرآنی است که اغلب آن‌ها در فضای استیجاری مستقر هستند، با توجه به اینکه بودجه قرآنی سال گذشته سازمان تبلیغات استان قزوین ۳۲ میلیون تومان بود ما نمی‌توانیم مشکلات و مسائل همه آن‌ها را حل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: با شیوع کرونا و تعطیلی مؤسسات قرآنی، اغلب مؤسسات به دلیل هزینه بالای اجاره مجبور به تعطیلی دائمی مؤسسات شدند، با توجه به اینکه قزوین دارالقرآن ویژه و متمرکزی ندارد از شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم در ساخت دارالقرآن متمرکز به ما کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر محمدیه یک دارالقرآن متمرکز دارد، ما نیز باید در شهر قزوین مرکزی را ایجاد و دارالقرآن‌ها را آنجا مستقر کنیم، مؤسسات قرآنی برای اینکه به تعلیمات زندگی دینی و قرآنی بپردازند باید دغدغه مالی و اقتصادی نداشته باشند، از شهرداری تقاضا داریم در ساخت مرکز یا تهیه امکانات با ما همکاری کند تا بتوانیم مرکز قرآنی فاخری در استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha