انتصابات سفارشی فرجام نیکی ندارد
کد خبر: 4028493
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
امام‌جمعه قزوین:

انتصابات سفارشی فرجام نیکی ندارد

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: به نمایندگان مجلس، کسانی که موقعیتی دارند و حزبی و جناحی هستند و نفوذی دارند می‌گویم از سفارش‌ها برحذر باشند، چراکه این انتصابات سفارشی وزر و وبال دارد و وزر و وبالش به گردن کسانی است که به مردم لطمه می‌زنند.

امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، 24 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگان مجلس، کسانی که موقعیتی دارند و حزبی و جناحی هستند و نفوذی دارند می‌گویم از سفارش‌ها برحذر باشند چرا که این انتصابات سفارشی وزر و وبال دارد و وزر و وبالش به گردن کسانی است که به مردم لطمه می‌زنند. مثلاً یک نفر را برای مدیریت کل اداره‌ای سفارش می‌کنند، آن شخص نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد و مردم را گرفتار می‌کند و در نهایت موجب خسارت می‌شود.

وی گفت: بخش کشاورزی باید به درستی کارش پیش برود، چرخ صنعت باید به‌خوبی بچرخد و فرهنگ ما باید فرهنگی ایمانی باشد و این با سفارش درست نمی‌شود، شایستگی و لیاقت است که کار را درست می‌کند و باید کاری کنیم که مسئولان فقط برای رضای خدا شایستگان را انتخاب کنند و سفارش‌کنندگان دست از سفارش بردارند.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: البته اگر کسی افراد لایق را می‌شناسد، برای هر مسئولیتی ۵ نفر یا ۱۰ نفر آدم لایق را به وزارتخانه، استاندار و مسئولان معرفی کنند که کار خوبی است تا از بین افراد لایق بهترین انتخاب شود، اما اینکه تلاش کنیم یک شخص چون فامیل و دوست ماست در مسئولیتی قرار گیرد، کار غلطی است چرا که بسیار به مردم لطمه زده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در دولت انقلابی و مؤمن بساط این پدیده شوم، غیرعقلانی و شیطانیِ نفوذ کردن برای انتصابات سفارشی، برچیده شود.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به ۲۹ دی‌ماه، روز غزه، یادآور شد: امام خمینی(ره) در خصوص فلسطین که غزه نیز جزوی از آن است فرمودند باید برای آزادی قدس از مسلسل‌های متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده کرد و بازی‌های سیاسی را که از آن بوی سازشکاری و راضی نگه داشتن ابرقدرت‌ها به مشام می‌رسد کنار گذاشت.

وی ادامه داد: امام راحل در ادامه فرمودند باید ملت‌های مسلمان خصوصاً فلسطین و لبنان کسانی که با مانورهای سیاسی وقت‌گذرانی می‌کنند، تنبیه نموده و زیر بازی‌های سیاسی که نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای ملت مظلوم ندارد، نروند. سلاحتان را برای رضای خدا به کار بگیرید، امروز روزی است که اگر با هم قیام کنند اسرائیل به کلی از بین خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همین دیروز در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه کشور و علمای بلاد سردار حاجی‌زاده مطالب بسیار امیدوارکننده‌ای را بیان کرد و گفت اگر در جنگ هشت ساله در سال ۱۴۰۰ رخ می‌داد، در کمتر از هشت روز به پایان می‌رسید و این نشان‌دهنده قدرت عظیم جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: حال باید بگوییم اگر قدرت نظامی امروز را در آغاز دفاع مقدس داشتیم، کسی حتی جنگ را شروع نمی‌کرد و جرأت درگیری نظامی را با ما نداشتند و امروز باید از سرداران نظامی نظیر حاج قاسم سلیمانی و سردار حاجی‌زاده قدردانی می‌کنیم که با رهبری عالمانه امامین انقلاب، کشور را به این عزت و عظمت رسانده‌اند.

انتهای پیام
captcha