رشد ۴۰ درصدی حضور زائران نوروزی در قزوین
کد خبر: 4047201
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

رشد ۴۰ درصدی حضور زائران نوروزی در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امام‌زاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، گفت: در سال‌جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال ۱۳۹۸ در این مکان‌ها بوده‌ایم.

بقاع متبرکه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برنامه‌ها و فعالیت‌های مهمی انجام شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز بود که این مهم با استقبال خوبی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین طی ایام نوروز شرایط جوی نامساعدی را به همراه داشت، افزود: بیش از هزاران مسافر در این استان، طی ایام نوروز جاری در امام‌زاده‌های استان قزوین اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در ایام نوروز جاری بالغ بر۶۰ امام‌زاده این استان برای طرح آرامش بهاری و ۲۰ امام‌زاده نیز برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود، یادآور شد: زائران و مسافران در بیش از ۱۵ امام‌زاده و بقاع متبرکه استان قزوین اقامت داشته‌اند که به آنان خدمات رفاهی ارائه شد.

حجت‌الاسلام مجیدی ازجمله اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در طرح آرامش بهاری سال جاری را برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره برای زائران و مسافران عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق آمار اعلام شده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردگشری استان قزوین ۷۶۲ هزار و ۳۴۲ نفر نوروز امسال در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی این استان بازدید کردند، تصریح کرد: طی ایام نوروز بیشترین زائران و گردشگران در بین امامزادگان از امامزاده حسین (ع) شهر قزوین بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، ادامه داد: در سال‌جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال ۱۳۹۸در این مکان‌ها بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام مجیدی مطرح کرد: با توجه به شاهراه بودن استان قزوین هر ساله مسافران و زائران زیادی در ایام تعطیلات و نوروز به این استان عزیمت کرده و در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اسکان پیدا می‌کنند.

گفتنی است، گردشگران و زائران ایام نوروز سال‌جاری در امام‌زادگان استان قزوین ازجمله امام‌زاده سلطان سید محمد (ع) و امام‌زاده حسین (ع) شهر قزوین، امام‌زاده علی‌اصغر (ع) روستای زرآباد الموت شرقی، بقعه آقاسیدعلی شارینی تاکستان، امام‌زاده اباذر (ع) روستای دربند، امام‌زاده اسماعیل (ع) فلار الموت غربی و باراجین اسکان داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha