دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است
کد خبر: 4056693
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است، گفت: ما در حال انجام جراحی اقتصادی در کشور هستیم تا مشکلات اقتصادی برطرف شود و اکنون همه باید بسیج شویم تا این طرح مهم اقتصادی به نتیجه برسد.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید متقین فدایی یکدیگرند، متقین فدای مردم خود می‌شوند، متقین ضرر، خسارت و طعنه را می‌پذیرند برای اینکه مشکلات مردم را برطرف کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: مصداق این معنا را امروز در کشور می‌بینیم؛ دولت تأکید می‌کند نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار واردکنندگانی قرار دهیم که در نهایت آنان پس از سوء استفاده از سرمایه‌های کشور به خارج از کشور فرار کنند، برخی نیز بخش اندکی از آن را صرف ملت کنند و برخی نیز ملت را به فقر و بی‌ثباتی در بازار مبتلا کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است، تأکید کرد: ما در حال انجام جراحی اقتصادی در کشور هستیم تا مشکلات اقتصادی برطرف شود و در بُعد اقتصادی آنگونه که شایسته ملت است پیشرفت کنیم.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: دولت تأکید دارد رانت خواری‌ها کنار گذاشته شود، تسلط برخی ثروتمندان بی‌رحم که فقرا را زیر چکمه‌های خود گرفته‌اند کنار گذاشته شود، از قرار دادن امکانات ارزان کشور در اختیار کسانی که غرق در ثروت و امکانات هستند پرهیز شود؛ اینها کار درستی است که دولت آن را آغاز کرده است و همه باید بسیج شویم تا این طرح مهم اقتصادی به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: دولت‌های قبلی این کار را انجام ندادند و نگران بودند که مردم از آن‌ها روی برگردانند و به آن‌ها رأی ندهند اما این دولت براساس عقیده، ایمان و خدمت به مردم این کار مهم را انجام داد و از ابتدای شروع دولت نیز کار را شروع کرده تا اقتصاد بتواند به نتیجه برسد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: پیش از این سالانه میلیاردها دلار واردات بی‌رویه و غیر ضروری با ارزهای حمایتی به کشور انجام می‌شد، کشاورزان و تولیدکنندگان متضرر می‌شدند این‌ها موجب فقر می‌شد و کمر اقتصاد را می‌شکست.

وی اظهار کرد: اکنون در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم، یک همت دیگر برای شکست دشمن و استحکام پایه‌های اقتصاد عدالت محور، اقتصاد مردمی با نگاه به فقرا و افراد کم درآمد لازم است، در این مرحله نیز باید دشمن را زمین‌گیر کنیم و تحقق این مهم نیازمند همراهی همه اقشار است، فتنه کنونی فتنه در حوزه اقتصاد است که مردم ما باید به آن توجه کنند تا دشمن را شکست دهیم.

آینده جهان از آن اسلام است

امام جمعه قزوین یادآور شد: سالروز وقوع جنگ احزاب را پیش رو داریم، در این جنگ، حزب ها و نیروهای دشمن دست به دست هم دادند و یقین داشتند بساط پیغمبر را در مدینه برخواهند چید، یهودیان و منافقین همه در مدینه بودند، این بسیار مشابه قضایای امروز است، مانند اکنون که امریکا و اروپا و دیگران علیه ما دست به دست هم داده‌اند، آن زمان نیز این چنین بود.

وی ادامه داد: آن زمان این تحریم و محاصره بسیار سنگین بود اما خدای متعال کاری کرد رسول اکرم (ص) در این جنگ پیروز شد و احزاب شکست تلخی خوردند و پا به فرار گذاشتند، حضرت فرمودند کار ما به جایی رسیده که ما در حال تعقیب آن‌ها هستیم تا با آن‌ها بجنگیم، زیرا دیگر نفس برای آن‌ها نمانده تا با ما بجنگند، اگر خدا بخواهد این گونه می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: آینده جهان نیز این‌گونه است، ما نیز روزی به این نقطه می‌رسیم که کسی حتی در خیال خود نیز تصور نکند که بخواهد با کشورهای اسلامی سر جنگ داشته باشد، این قدرتی که اکنون پیدا کرده‌ایم و روزافزون است با توکل به خدا ما را به آن نقطه خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha