یارانه به دست دهک‌های واقعی برسد
کد خبر: 4056810
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

یارانه به دست دهک‌های واقعی برسد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جاماندگان از دریافت یارانه به قید فوریت مورد بررسی قرار بگیرند تا هرچه زودتر یارانه به دست دهک‌های واقعی برسد.

محمدبیگی نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با شروع حذف ارز ترجیحی دولت چندین وظیفه را بر عهده دارد اولاً باید سامانه‌ای کردن تمامی نانوایی‌ها و تهیه نان و قوت غالب برای اقشار کم‌درآمد به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، همچنین میزان مصرف واقعی باید توسط ارگان‌ها و نهادها بررسی و مصرف‌کنندگان واقعی از یارانه بهره‌مند شوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تکمیل لیست برای رفع فقر مطلق ضرورت دارد، ممکن است افرادی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباشند اما به دلایلی مانند اعتیاد و زندان نیازمند رسیدگی و حمایت معیشتی باشند که باید این افراد سریعاً شناسایی، گزینش و استحقاق‌سنجی شوند.

وی تشریح کرد: از طرف دیگر تأمین زیرساخت‌های واقعی برای ارائه اقلام ارزان‌قیمت و بدون واسطه به صورت کالاهای تنظیم بازار بسیار مهم است و فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالاها و اقلام اساسی به‌صورت ویژه باید ایجاد شود؛ ایجاد رقابت برای ارزان ارائه دادن کالاهای مصرفی مردم هم بسیار مهم است، حمایت از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان اقلام اساسی هم باید به‌صورت تسهیلات ویژه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانند قیمت تمام شده تولید کالاهای اساسی را مدیریت کنند و با قیمت پایین تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

محمدبیگی تصریح کرد: صبوری، همدلی مردم، استفاده بیشتر از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و گروه‌‎های جهادی برای شناسایی دهک‌های واقعی کم‌درآمد بسیار مهم است. افرادی علی‌رغم اینکه نیازمند اختصاص یارانه هستند اما از لیست یارانه‌بگیران حذف شدند که شناسایی و ترمیم لیست دهک‌ها برای اختصاص یارانه بسیار مهم است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بسیاری از اقشار نیازمند به دفاتر نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند که به نظر می‌رسد برای ثبت اعتراض در سامانه با مشکل مواجه شدند که امیدواریم این مشکل فنی هرچه سریع‌تر رفع شود بنابراین توجه به معیشت اقشار کم‌درآمد و محرومیت‌زدایی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. باید جاماندگان از دریافت یارانه به قید فوریت مورد بررسی قرار بگیرند تا هرچه زودتر یارانه به دست دهک‌های واقعی برسد.

محمدبیگی در پایان با تأکید بر نظارت دقیق مجلس و در اولویت بودن دغدغه‌های مردم در راستای این طرح اعلام کرد: مجلس یازدهم با دقت در مسیر مردمی سازی یارانه و جراحی بزرگ اقتصادی، اقدامات دولت را رصد و هرجایی که نیاز به پیگیری و تذکر باشد، سریع ورود می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: چنانچه در هفته گذشته جلسات متعددی با حضور وزیران جهاد کشاورزی و اقتصاد و دیگر مسئولان در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی برگزار و تذکرات لازم ارائه شد. بی‌شک معیشت مردم خط قرمز ما در مجلس است و اهتمام نمایندگان بر گذر کم آسیب از این مرحله است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha