جراحی اقتصادی تنها به اصلاح یارانه ختم نمی‌شود
کد خبر: 4057160
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

جراحی اقتصادی تنها به اصلاح یارانه ختم نمی‌شود

استاندار قزوین گفت: جراحی اقتصادی تنها به اصلاح یارانه ختم نمی‌شود و برنامه‌های مکمل را مدنظر قرار خواهیم داد تا نتایج آن را در میان‌مدت مشاهده کنیم همان‌گونه که پس از یک سال کاهش آمار فوتی‌های کرونا را مشاهده می‌کنیم، در وضعیت اقتصادی نیز در روزهای نخست دولت سیزدهم تورم افسار گسیخته را شاهد بودیم که امیدواریم با اصلاحات اقتصادی نتایجی نظیر کرونا را شاهد باشیم.

اعلایی استاندار قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در کارگروه تنظیم بازار استان قزوین که امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دولت بخشی از فضای اصلاح قیمتی را در ماه‌های گذشته انجام داد و توانسته بود رشد فزاینده تورم را کنترل کند. امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم دستاوردهای خوبی را مشاهده کنیم اما باید در این زمینه مدیریت لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین تشریح کرد: این جراحی اقتصادی تنها به اصلاح یارانه ختم نمی‌شود و برنامه‌های مکمل را مدنظر قرار خواهیم داد تا نتایج آن را در میان‌مدت مشاهده کنیم همان‌گونه که پس از یک سال کاهش آمار فوتی‌های کرونا را مشاهده می‌کنیم. دولت در شرایط بحرانی کرونا مسئولیت را تحویل گرفت و در روزهای نخست جان باختگان کرونا ۸۰۰ نفر بود ولی امروز شاهد تک‌رقمی شدن آمار فوتی‌های کرونا هستیم، در وضعیت اقتصادی نیز در روزهای نخست دولت سیزدهم تورم افسار گسیخته را شاهد بودیم که امیدواریم با اصلاحات اقتصادی نتایجی نظیر کرونا را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: در اصلاح اقتصادی با کارشکنان برخورد جدی خواهیم داشت و نمی‌گذاریم در مسیر این اصلاح عده‌ای سودجو چوب لای چرخ بگذارند. در برهه کنونی سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت باید برای تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی اقدام کنند و بانک‌ها پای‌کار آیند؛ با توجه به قیمت‌های جدید سرمایه در گردش تولیدکنندگان دام و طیور فراهم شده اما تولیدکنندگانی که در دوره اخیر جوجه‌ریزی نداشتند قطعاً برای سرمایه در گردش با مشکل مواجه خواهند شد.

اعلایی افزود: نان از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم قیمت سایر کالاها واقعی‌سازی شده است و دولت قصد افزایش قیمت نان را ندارد، با گران شدن سایر کالاها مردم به سمت مصرف کالاهای ارزان قیمت نظیر نان خواهد رفت همچنین در فصل کار قرار داریم و حجم قابل توجهی از کارگران فصلی در استان مشغول به کار خواهند شد که مصرف عمده آنان نان است که باید تمامی این موارد را مدنظر قرار دهیم.

وی توضیح داد: تا پیش از این نانوایی‌ها، نان‌های تولیدی را بسته‌بندی و به سایر استان‌ها ارسال می‌کردند که باید بر روی نانوایی‌ها نظارت داشته باشیم برای همین منظور چک لیستی تنظیم کردیم تا نظارت چندباره روزانه از تمام نانوایی‌ها انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر سازمان‌های نظارتی، نیروهای جهادی و پایگاه‌های بسیج همه روزه از همه نانوایی‌ها سرکشی خواهند داشت تا مشخص شود هر واحد نانوایی در چه ساعتی شروع به پخت کرده و چه میزان نان تحویل مردم داده است و اگر در نانوایی صف وجود دارد اعلام کند تا برای رفع آن تدبیر کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: تا پایان سال قیمت آرد آزاد و یارانه آن در اختیار نانوایان قرار خواهد گرفت اما هیچ افزایش قیمتی را در نان نخواهیم داشت، با آزادسازی قیمت آرد از قاچاق آن جلوگیری خواهد شد که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این اقدام تا پایان سال انجام شود.

وی متذکر شد: تمام نانوایی‌های استان توسط بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرند و تمامی آرد تحویل داده شده به نانوایان باید به نان تبدیل شود و هیچ نانی از استان خارج نشود؛ همچنین فروش نان یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها نیز خلاف قانون است و تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

اعلایی تأکید کرد: نظام نظارتی معطوف به کالای یارانه‌ای نیست، لذا نگران افزایش قیمت در بخش خدمات هستیم شنیده شده است کشتارگاه‌های مرغ قیمت خدمات خود را افزایش داده‌اند که به آن‌ها هشدار می‌دهیم این اقدام آنان خلاف قانون است چون در ابتدای سال به دلیل افزایش دستمزد کارگران نرخ خدمات خود را افزایش دادند و در اصلاح نظام یارانه‌ای تنها یارانه مرغ برداشته شده است و قیمت خدمات نباید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha