واکسیناسیون ۴۰۰۰ کودک زیر پنج سال در قزوین علیه فلج اطفال
کد خبر: 4057634
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

واکسیناسیون ۴۰۰۰ کودک زیر پنج سال در قزوین علیه فلج اطفال

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر شهرستان قزوین گفت: با اجرای اولین مرحله از طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال کودکان در استان، چهار هزار کودک گروه هدف در استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون فلج اطفال

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن خوبان، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر شهرستان قزوین، بیان کرد: با انجام مرحله اول طرح ایمن سازی تکمیلی تیم‌های بهداشتی استان با مراجعه به سه هزار و ۵۰۰ خانوار غیرایرانی و ۵۰۰ خانوار ایرانی در معرض تماس با این کودکان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر پنج سال در کلیه مناطق پرخطر، حاشیه روستاها و شهرها، مناطق سخت گذر با حضور تیم‌های سیار واکسیناسیون صورت گرفته است، اضافه کرد: مرحله دوم این طرح نیز از ۲۱ و ۲۳ خردادماه در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام خواهد شد.

خوبان ادامه داد: در اجرای این طرح، تیم‌های بهداشتی سیار همزمان با توزیع قطره فلج اطفال در بین کودکان، سابقه وجود فلج شل حاد در خانواده ها طی ۲ سال اخیر و همچنین وجود افراد واکسینه نشده را پیگیری می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال ۷۹ تاکنون هیچ موردی از ابتلا به فلج اطفال در کشور دیده نشده، اما با توجه به اینکه کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان هنوز موفق به حذف این بیماری نشده‌اند، این طرح سالانه در ۲ نوبت به صورت سراسری در کشور اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
captcha