شروع به کار قرارگاه جوانی جمعیت در قزوین
کد خبر: 4058247
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

شروع به کار قرارگاه جوانی جمعیت در قزوین

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری قزوین گفت: با توجه به بحران جمعیت قرارگاه حمایت از خانواده و جمعیت استانداری قزوین آغاز به کار کرد، در این قرارگاه ۲۵ ارگان به صورت مستقیم به مسئله جمعیت می‌پردازند.

قرارگاه جمعیت

به گزارش ایکنا از قزوین، کبری علیخانی، مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قزوین، در مراسم آغاز فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت که روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: امروزه جمعیت یکی از مهم‌ترین و بحرانی‌ترین مسئله کشور است، چند سالی از تأسیس شورای راهبردی جمعیت در کشور می‌گذرد اما این شورا چابکی لازم را نداشت بنابراین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها شکل گرفت. 

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قزوین اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود براساس برخی از  پژوهش‌های صورت گرفته در حال حاضر مهم‌ترین مانع افزایش جمعیت، مسائل فرهنگی است؛ بنابراین باید بر مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه حمایت از خانواده و جمعیت استان ۲۵ ارگان عضو هستند، قرارگاه در استانداری و در شهرستان‌ها در فرمانداری مستقر است، همچنین به منظور افزایش سرعت کار دبیرخانه ویژه در نظر گرفته شده است. 

علیخانی بیان کرد: در حوزه جمعیت پراکندگی دستگاه‌ها زیاد است در نتیجه مهم‌ترین کار قرارگاه ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌هاست؛ همچنین راهبری و تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها با توجه به بحرانی بودن فضا از جمله وظایف اصلی قرارگاه است. 

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای قرارگاه خاطرنشان کرد: در بودجه ویژه قرارگاه از منابعی مانند بودجه و امکانات از محل بودجه جاری دستگاه‌ها، بودجه اختصاص یافته به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بودجه اختصاص‌یافته به موارد مرتبط به قانون برنامه‌های پنج ساله توسعه و بودجه اختصاص‌یافته به شورای اجتماعی کشور؛ در نظر گرفته شده است بنابراین از این بابت نگرانی نداریم و باید بدون نگرانی از بودجه به اهداف اصلی برسیم.

انتهای پیام
captcha