فعالیت ۱۶۷ مرکز نیکوکاری در استان قزوین
کد خبر: 4060568
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

فعالیت ۱۶۷ مرکز نیکوکاری در استان قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه ۱۶۷ مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعال هستند گفت: در این مراکز کار به مردم واگذار شده است و بسیاری از مشکلات نیازمندان محله توسط خیرین همان محله حل می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به کمیته امداد وجود ندارد.

مراکز نیکوکاری قزوین

فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، بیان کرد: در حوزه اکرام ایتام و محسنین ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان درآمد داشتیم، این میزان کمک‌هایی است که حامیان به‌صورت مستقیم به‌حساب ایتام واریز کردند، در حال حاضر در استان ۱۵۰۶ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۸۰۸ نفر فرزندان محسنین داریم که سرپرست این افراد عمدتاً دارای مشکلاتی هستند که نمی‌توانند معیشت خانواده را تأمین کنند.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۲ هزارحامی جدید به طرح اکرام محسنین اضافه شده است، این ۲ هزار نفر در این مدت یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌حساب ایتام و محسنین واریز کردند؛ در حال حاضر ۳۰ هزار و ۱۴۱ نفر حامی در استان قزوین فعال هستند.

فرهادی بیان کرد: همچنین ۱۶۷ مرکز نیکوکاری فعال در استان قزوین داریم، در این مراکز کار به مردم واگذار شده است و بسیاری از مشکلات نیازمندان محله توسط خیرین همان محله حل می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به کمیته امداد وجود ندارد، افراد داوطلبانه بدون دریافت حقوق و مزایا در این مراکز فعالیت دارند، در بخش اطعام مهدوی سال جاری ۲۷ میلیارد کمک جمع‌آوری شد که ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون آن توسط همین مراکز تأمین شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد خدمات امداد توسط این مراکز ارائه می‌شود، برای مثال رسیدگی به امور مددجویان بالای ۶۰ سال را به مراکز نیکوکاری واگذار کردیم، شناسایی و حل مشکلات توسط مراکز انجام می‌شود که قابل‌تقدیر است، ۶۰ درصد مراکز در مساجد با محوریت هیئت‌امنای مسجد و امام جماعت مساجد فعال هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: جمع‌آوری فطریه و کفاره نیز تا امروز ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است، البته روند ادامه دارد و هنوز گزارش روستاها را جمع‌آوری نکردیم و باید آن را تجمیع کنیم.

انتهای پیام
captcha