بازگشت به کار ۸۵۰۰ کارگر قزوینی در سال ۱۴۰۰
کد خبر: 4065530
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

بازگشت به کار ۸۵۰۰ کارگر قزوینی در سال ۱۴۰۰

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای کمک به رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ در ستاد اقتصاد مقاومتی از ۱۵۰ شرکت تولیدی بازدید میدانی صورت گرفت و مشکلات ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی مورد پیگیری قرار گرفت و در این مدت تعداد ۲۷ واحد صنعتی احیا شد و از بیکاری ۸۵۰۰ کارگر جلوگیری به عما آمد، ضمن اینکه ۱۷۰۰ کارگر در واحدهای تولیدی مختلف مشغول به کار شدند.

شعبانی رئیس کل دادگستری قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین، دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضا در استان قزوین، اظهار کرد: سال گذشته ۲۶۸ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد که برای ۲۶۰ هزار مورد رأی صادر شده است. در شوراهای حل اختلاف استان قزوین نیز ۸۱ هزار پرونده در این مدت ثبت شد و معادل آن رأی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: سال ۱۴۰۰، هشت جلسه نشست‌ حفظ حقوق بیت‌المال با ریاست دادستان و حضور مسئولان برگزار شده و ۸۰ مصوبه آزادسازی اراضی ملی به مساحت ۳۵۳ هکتار، اعاده به وضع سابق اراضی کشاورزی و زراعی به مساحت ۱۳۵ هکتار، جلوگیری از تغییر کاربری شناسایی شده به تعداد ۲۲۶۰ مورد صادر شده است، قلع و قمع اراضی به مساحت چهار هکتار و ۱۵۵ مورد پلمب و مسلوب‌المنفعه کردن چاه غیرمجاز نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای کمک به رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ از ۱۵۰ شرکت تولیدی بازدید میدانی صورت گرفت و مشکلات ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی مورد پیگیری قرار گرفت و در این مدت ۶۲ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با دبیری دادستان برگزار شد که ۲۱۰ مصوبه داشت.

این مسئول عنوان کرد: در این مدت تعداد ۲۷ واحد صنعتی احیا شد و از بیکاری ۸۵۰۰ کارگر جلوگیری شده ضمن اینکه ۱۷۰۰ کارگر در واحدهای تولیدی مختلف مشغول به کار شده‌اند.

وی درباره آزادی زندانیان در قزوین نیز بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر آزادی مشروط، ۲۲۶ پابند الکترونیک، ۳۰۲۲ نفر مرخصی، ۶۷۰۰ آزادی، ۲۰ مصالحه و رضایت و ۶۹۰ مورد ارفاقات با استفاده از سایر تأسیسات حقوقی در دادگستری کل استان قزوین انجام شد ضمن اینکه برای۱۵۶۰ نفر از زندانیان با رأی باز هم اشتغالزایی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به انجام دادرسی الکترونیک، گفت: در سال گذشته ۸۳۷۰ مورد دادرسی الکترونیک در استان صورت گرفته که ۱۴ درصد رسیدگی‌ها را شامل می‌شود؛ ضمن اینکه ۹۵ درصد ابلاغ‌های استان به صورت الترونیک بوده است.

وی ادامه داد: وسعت اراضی ملی استان ۷۷۰ هزار هکتار برآورد شده که با همکاری اداره کل ثبت و سایر دستگاه‌ها برای ۱۰۰ درصد اراضی حدنگاری صورت گرفته و برای ۹۶ درصد آن سند تک برگی صادر شده و چهار درصد دیگر در دست اجراست. اراضی کشاورزی استان نیز ۶۳۰ هزار هکتار برآورد شده که ۳۸ درصد در طرح حدنگار تثبیت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: افتتاح دادسرای استان قزوین، توسعه دادرسی الکترونیک، راه‌اندازی سامانه سامع برای ارتباط بیشتر و بهتر مردم با دستگاه قضا و کاهش جمعیت کیفری استان از جمله اموری است که در دستور کار دادگستری کل استان قزوین قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha