تخلیه و پلمب برج خلیج فارس قزوین
کد خبر: 4066240
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

تخلیه و پلمب برج خلیج فارس قزوین

شهردار قزوین با اشاره به اینکه در ساخت برج خلیج فارس قزوین استانداردهای اصلی رعایت نشده است، گفت: با ارسال نامه‌ای از مالکان و ساکنان برج خلیج‌ فارس خواسته شده که در مدت یک هفته این ساختمان را تخلیه کنند و پس از مدت قانونی این سازه پلمب خواهد شد، تا موارد خطرساز آن مرتفع شود.

برج خلیج فارس قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین، اظهار کرد: طی نامه‌ای از مالکان و ساکنان برج خلیج‌ فارس خواسته‌ایم که ظرف مدت یک هفته، این ساختمان را تخلیه کنند تا از وقوع حادثه‌ای همچون متروپل آبادان در استان‌قزوین پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری مهمترین مسئله اقدامات ایمنی و تأمینی است خاطرنشان کرد: علل بروز برخی مشکلات در ایمنی ساختمان‌ها، اقدامات نسنجیده‌ای است که برخی افراد منفعت‌طلب به نفع خود مرتکب می‌شوند و به ساخت سازه‌های ناایمن منتج می‌شود که در برخورد با این افراد هیچ مماشاتی صورت نمی‌گیرد.

این مسئول با اشاره به مشکلات پروژه خلیج‌ فارس که به مرحله تخلیه رسیده است، بیان کرد: نه تنها قبل از پایان کار واگذاری با حق بهره‌برداری صورت گرفته بلکه استانداردهای اصلی نیز در ساخت این بنا رعایت نشده و مشکلات عدیده‌ی ایمنی تأمینی در سازه‌های آسانسوری، آتش‌نشانی، سازه‌های غیر استاندارد اضافه بر بنا و تخلفات ساختمانی نیز به وفور یافت می‌شود که می‌تواند به تعطیلی موقت برج منجر شود.

وی با اشاره به مهلت یک هفته‌ای که برای تخلیه برج به ساکنین و مالکان داده شده خاطرنشان کرد: پس از گذشت این مدت قانونی با حمایت مراجع قضایی و انتظامی استان قزوین این سازه ناایمن پلمب خواهد شد، تا موارد خطرساز آن مرتفع شود.

شهردار قزوین گفت: مالکان و ساکنین با توجه به مطلع بودن از عدم وجود پایان‌کار و قولنامه‌ای بودن املاک، اقدام به آغاز فعالیت کرده و متأسفانه به تذکراتی که از سوی آتش نشانی و نظام مهندسی صادر شده بود توجه نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای ادامه فعالیت ‌در برج تجاری تفریحی خلیج فارس باید استانداردها رعایت شود، پایان‌کار تضمین شده و رفع عیب صورت گیرد تا دیگر مشکلاتی برای مرتفع کردن وجود نداشته باشد.

صباغی در پایان تصریح کرد: شایان ذکر است تاکنون از سوی سازمان آتش‌نشانی چندین اخطاریه نقص ایمنی برای ساکنان برج خلیج‌فارس ارسال شده است و همچنین رئیس نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی نیز نسبت پایین بودن ایمنی ۷۰ ساختمان بلند مرتبه در استان قزوین تذکر داده‌ است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha