گام اول مسئولان قزوین؛ مبارزه با فساد در فضای مدیریتی
کد خبر: 4066272
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

گام اول مسئولان قزوین؛ مبارزه با فساد در فضای مدیریتی

استاندار قزوین گفت: ابتدایی‌ترین دستاورد مجموعه مدیریتی استان سالم‌سازی و فسادستیزی فضای مدیریتی استان است.

اعلایی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، شب گذشته، در یادواره شهدای بخش خرمدشت شهرستان تاکستان اظهار کرد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، دولتمردان با ۲ مشکل اساسی به نام کرونا و اقتصاد در کشور همراه بودند که باید برای برطرف شدن آن تدبیر می کردند.

وی افزود: در همین راستا، دولت به صورت همزمان مدیریت بیماری کرونا و اصلاح نظام اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داد و در وهله نخست، حضور جدی شخص اول اجرایی کشور و همراهی مردم و تدبیر منجر به مدیریت بیماری کرونا شد.

استاندار قزوین گفت: مدیریت کرونا یک توفیق برای دولت و یک اتفاق خوب برای مردم بود و نشان داد که با تدبیر و همراهی مردم و دولت مشکلات برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی ديگر از موضوعات مهم دولت درمان بیماری بغرنج اقتصاد کشور بود که با شرایط پیچیده بین‌المللی در زمینه تأمین غذا هم همراه شد و اگر مدیریت درستی نمی‌‌شد در این زمینه هم با چالش‌های جدی‌تری روبه‌رو می‌شدیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: معمولا دولت‌ها در ماه‌های نخست وارد امور پیچیده و سخت نمی‌شوند ولی از آنجایی که نیّت بر این بود مسائل و مشکلات به دور از غوغاسالاری و تبلیغ در مسیر درست قرار گیرد، دولت در این مسیر ورود کرد و وارد اصلاح اقتصادی شد، موضوعی که دارای تبعات در کوتاه مدت است ولی در میان مدت به طور قطع نتایج مطلوبی را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اصلاح نظام یارانه‌ای کشور، اصلاح دخل و خرج دولت و عدم استقراض از بانک مرکزی، پرداخت بدهی‌های دولت گذشته، اصلاح روند اخذ مالیات و مقابله با کسانی که فرار مالیاتی داشته‌اند و بسیاری از موضوعات دیگر از جمله مواردی هستند که دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور انجام داده و در حال انجام است.

نماینده‌ عالی دولت در استان با بیان اينکه به آینده امیدوار هستیم، اظهار کرد: رفت و آمدهای خارجی این روزها و هفته‌های اخیر کشور آن هم در شرایطی که برخی از کشورها به دنبال خلل در اجرای برجام هستند نشان‌دهنده یک نگاه راهبردی در سیاست خارجی دولت است و به طور قطع دنیا متوجه این رویکرد جمهوری اسلامی است.

وی افزود: فضای مدیریت دولت جدید در استان به دنبال طراحی فرآیندهایی در جهت تعالی همه جانبه استان است و برای ورود به این مسیر باید به موضوعات به گونه دیگری نگاه کنیم و اجازه دهیم فکرهای نو و انسان‌های متخلق و خوش‌فکر به عرصه‌ها ورود کنند.

اعلایی گفت: بسیاری از مدیران استان را نخبگان جوان، با تجربه و با انگیزه تشکیل می‌دهند و تلاش‌های این افراد به زودی نمود پیدا خواهد کرد که ابتدایی‌ترین آن‌ها سالم‌سازی و فسادستیزی فضای مدیریتی استان است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور ۱۲ برابر بودجه سالانه استان منابع در اختیار استان قرار گرفته و بسیار امیدوار هستیم با هزینه‌کرد این اعتبارات که بخشی از آن مربوط به شهرستان تاکستان می‌شود، در مسیر توسعه استان اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha