تعدد متولیان امور قرآنی منجر به آسیب به مؤسسات می‌شود
کد خبر: 4066793
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

تعدد متولیان امور قرآنی منجر به آسیب به مؤسسات می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برای کمک به مؤسسات قرآنی در قزوین ابتدا مؤسساتی که واقعاً کار قرآنی اثرگذار انجام می‌دهند را شناسایی و به وضعیت آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد، دوم این که قرآن هم مثل بسیاری از مسائل استان قزوین چند متولی دارد و این موضوع نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی است؛ با تبلیغات اسلامی رایزنی‌هایی صورت گرفته که برای ساماندهی و یکپارچه کردن متولی قرآن در استان قزوین اقدام شود.

فائزی مدیرکل ارشاد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در نشست خبری که یکشنبه پنجم تیر ۱۴۰۱ در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد ما از بدو ورود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحول‌گرا بوده و هست و ما در این راستا به سمت دگرگونی مثبت و اصلاح شدن ساختار اشتباه پیش می‌رویم.

وی در خصوص حمایت از رسانه‌ها بیان کرد: حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها داری ۲ بعد است؛ یک بخش زیرساختی و دوم بخش حقوقی، اگر رسانه‌ها با سند بنویسند ارشاد برای حمایت از آن‌ها مشکلی نخواهد داشت.

فائزی خاطرنشان کرد: جمعی از اصحاب رسانه در چند هفته اخیر مطالبه‌ای داشتند بر این اساس که خبرنگاران حرفه‌ای از غیرحرفه‌ای ها تفکیک شوند، این امر مطالبه به حقی است و نگاه ما در قزوین اصالت دادن به جریان رسانه‌ای صحیح و تقویت کسی است که دارد کار رسانه‌ای جدی انجام می‌دهد.

وی در خصوص وضعیت خانه مطبوعات توضیح داد: خانه مطبوعات متوقف به اصلاح اساسنامه بوده و قول داده‌اند تا پایان هفته اساسنامه به دست ما برسد و در اولین فرصت که اساسنامه به دست ما رسید، انتخابات خانه را برگزار می‌کنیم چراکه به خانه مطبوعات فعال نیاز داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه ما تقویت افرادی است که اهالی حرفه‌ای رسانه هستند و زندگی خود را برای این کار گذاشته‌اند و این افراد باید خود را اثبات کنند و این احراز در سامانه «ای رسانه» محقق می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت انجمن‌ها تصریح کرد: جریان خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگ و هنر از مسیر انجمن‌ها است و انجمن باید در عرصه فرهنگ و هنر رابط بین حکومت و مردم باشد و این درست نیست که انجمن ما رقیب بخش خصوصی شود، انجمن باید نگاه سیاستگذار و بالادستی داشته باشد و ما سعی کردیم این موضوع را اصلاح کنیم و جهت‌گیری عدالت محور داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به این موضوع که مردم باید ارشاد را به گره‌گشایی بشناسند؛ ادامه داد: انجمن‌ها نباید در زمینه آموزش ورود پیدا کنند؛ تنها آموزشی که توسط انجمن باید انجام شود آموزش مدرسان هنری جهت ارتقای آنان است، لذا فقط آموزش مدرس‌ها کار انجمن است.

وی اضافه کرد: انجمن قرار نیست به صورت متعدد درگیر جشنواره شود، مگر جشنواره‌ای که در آن رشد و تربیت نیرو اتفاق بیفتد، کار انجمن رقابت با بخش خصوصی و ضایع کردن کسب‌وکار مردم نیست، کار انجمن بالا بردن تراز هنر در سطح استان است، در همین راستا پایان تابستان ۱۴۰۱ کلیه فرآیندهای آموزشی انجمن‌ها تعطیل خواهد شد تا حق بخش خصوصی ضایع نشود.

فائزی درخصوص اصلاح تدریجی امور مربوط به تعدد متولیان قرآنی در استان قزوین بیان کرد: مؤسسات قرآنی در زمان کرونا بیشترین آسیب را دیدند و خیلی از این مراکز مجبور شدند فعالیت خود را تعطیل کنند، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش داریم به مؤسسات قرآنی کمک کنیم.

وی افزود: این کمک از ۲ بعد است ابتدا مؤسساتی که واقعاً کار قرآنی قوی و اثرگذار انجام می‌دهند را شناسایی و به وضعیت آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد، مورد دوم این است که قرآن هم مثل بسیاری از مسائل استان قزوین چند متولی دارد، شورای عالی قرآن، انجمن قرآن و نهج‌البلاغه ارشاد، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی که این موضوع نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی است؛ با تبلیغات اسلامی رایزنی‌هایی صورت گرفته که برای ساماندهی و یکپارچه کردن متولی قرآن در استان قزوین اقدام شود.

انتهای پیام
captcha